Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

ویزای طلایی دبی، امارات متحده عربی: قوانین و هزینه‌ها

ویزای طلایی دبی، امارات متحده عربی: قوانین و هزینه‌ها

موارد بحث شده


ویزای طلایی دبی عامل جذب مهاجران به این کشور است که بسیاری را امیدوار میکند با اقدام خود برای مهاجرت، در اینجا زندگی، کار و سکونت کنند. آسمان‌خراش‌ها، صنعت پر جنب و جوش مهمان‌نوازی و سواحل درون‌شهری و بیشتر از همه اقتصاد رو به رشدی که نقش فزاینده‌ای در تجارت بین‌المللی و گردشگری دارد، امارات متحده عربی را به مکانی جذاب برای سکونت تبدیل کرده‌اند.

برای راحتی بسیاری از مهاجران مقیم دبی و ابوظبی، امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۸ ویزای طلایی را اعلام کرد و به خارجی‌های با اعتبار بالا، اجازه‌نامه اقامت طولانی‌مدت اعطا کرد. در آوریل ۲۰۲۲، کابینه امارات مجموعه‌ای جدید از مقررات اجرایی مربوط به مجوزهای ورود و اقامت طولانی‌مدت برای مهاجران را اعلام کرد که رسماً در اکتبر ۲۰۲۲ اجرایی شد. این مقررات، شرایط واجد شرایط بودن برای اقدام به اخذ ویزای طولانی‌مدت را گسترش داده و تعداد بیشتری از افراد را در دسته‌بندی‌ها، مشاغل و موقعیت‌های مختلف قادر به اقدام برای ویزای طولانی‌مدت می‌کند.

این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد ویزای طلایی امارات متحده عربی بدانید، پوشش می‌دهد:

ویزای طلایی امارات متحده عربی چیست؟

مزایا و محاسن ویزای طلایی امارات متحده عربی چه کسانی تحت قوانین جدید ویزای طلایی ۲۰۲۲ واجد شرایط هستند؟ درخواست ویزای طلایی امارات متحده عربی هزینه ویزای طلایی امارات متحده عربی چقدر است؟ ویزای طلایی امارات متحده عربی چیست؟ در سال ۲۰۱۹، امارات متحده عربی ویزای طلایی ده ساله را برای برخی از ساکنان اعلام کرد. این ویزاها به خارجی‌ها اجازه می‌دهند بدون نیاز به حامی ملی در امارات زندگی کنند، کار کنند و تحصیل کنند و مالکیت کامل کسب‌وکار خود را در سرزمین اصلی امارات داشته باشند.

طرح اقامت و ورود امارات متحده عربی به‌روز شده است و افراد بیشتری می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت طلایی اقدام کنند. با دستورالعمل‌های جدید، شرایط اقدام برای دریافت ویزاهای ۱۰ ساله تسهیل شده و افراد بیشتری از طیف گسترده‌ای از مشاغل می‌توانند برای ویزای طلایی اقدام کنند.

چه تغییرات جدیدی در حال اجرا است؟ از ۳ اکتبر ۲۰۲۲، مقامات تنظیمات و تغییراتی را در ویزای طلایی اجرا شد تا با افزایش دسته‌بندی‌های واجد شرایط، متقاضیان بیشتری را جذب کنند. حرفه‌ای‌ها، متخصصان و توانایی‌های برجسته از جمله آخرین تغییرات هستند.

  • قانون جدید اجازه می‌دهد دارندگان ویزای طلایی تعداد نامحدودی از کارکنان خانگی را حمایت کنند و شرط سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات برای دریافت ویزای طلایی به ۲ میلیون درهم کاهش یافته است. این موضوع نه تنها برای سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات بلکه همچنین برای دانشجویان، متخصصان ماهر و استعدادهای برجسته قابل اجرا است.
  • تغییرات در سیستم ویزای طلایی، زندگی، کار، انجام کسب‌وکار و تحصیل را برای اتباع خارجی در امارات متحده عربی بدون نیاز به حامی محلی، آسان‌تر می‌کند.

مزایا و محاسن ویزای طلایی امارات متحده عربی طبق وب‌سایت رسمی، ویزای طلایی “ویزای اقامت طولانی‌مدتی است که به استعدادهای خارجی امکان می‌دهد در امارات متحده عربی زندگی کنند، کار کنند یا تحصیل کنند و از مزایای انحصاری لذت ببرند.”

این مزایا شامل موارد زیر است:

  • ویزای ورودی شش ماهه با چندین ورود برای ادامه صدور اقامت
  • ویزای اقامت طولانی‌مدت قابل تمدید با اعتبار ۱۰ سال
  • ویزای خود حمایتی، زیرا نیازی به حامی کارفرما نیست
  • توانایی اقامت خارج از امارات متحده عربی بیشتر از محدودیت معمول شش ماه برای حفظ اعتبار ویزای اقامت
  • حمایت از اعضای خانواده، از جمله همسر و فرزندان بدون توجه به سن آنها
  • حمایت از تعداد نامحدودی از کمک‌های خانگی
  • اجازه به اعضای خانواده برای اقامت در امارات متحده عربی تا پایان مدت اجازه‌نامه در صورت فوت دارنده اصلی ویزای طلایی.

همچنین مزایای خاص ویزای طلایی برای هر امارت وجود دارد که در زیر آورده شده است.

ابوظبی

  • دارندگان ویزای طلایی ابوظبی مجاز به تخفیفات و معاملاتی برای خودروها، املاک و مستغلات، مراقبت‌های بهداشتی، مهمان‌نوازی، بیمه درمانی و خدمات مالی در ابوظبی خواهند بود. برای ارائه این تشویق‌ها، دفتر ساکنان با کسب‌وکارهای مختلف همکاری کرده است.
  • دارندگان ویزای طلایی ابوظبی برای تخفیف در املاک انتخابی از توسعه‌دهنده املاک ایمکان به عنوان بخشی از همکاری‌های تجاری دفتر ساکنان ابوظبی واجد شرایط خواهند بود.
  • بانک‌هایی مانند بانک تجاری ابوظبی و بانک اول ابوظبی، نرخ‌های ثابت وام مسکن تخفیفی را برای سرمایه‌گذاران ویزای طلایی و همچنین نرخ‌های جذاب حساب پس‌انداز برای سرمایه‌گذاران غیر املاکی ارائه خواهند کرد.
  • دارندگان همچنین واجد شرایط برای قیمت‌های پایین‌تر در بیمه‌های سلامت سالانه برای خانواده‌ها و افراد، با پوشش شبکه جامع و بسته‌ای از مزایا هم در داخل و هم خارج از امارات متحده عربی خواهند بود.
  • دارندگان ویزای طلایی همچنین برای تخفیف قیمت خودروها و رزرو اولویت‌دار برای انتشارات جدید، همچنین گزینه‌های پرداخت منحصر به فرد، پیشنهادات نگهداری و خدمات مجوز واجد شرایط خواهند بود.
  • آن‌ها تخفیفاتی را برای رستوران‌ها، درمان‌های اسپا، اشتراک‌های باشگاه بدنسازی و اقامت در هتل‌های منتخب دریافت خواهند کرد.

    دبی
  • طبق اعلام مقامات، مقیمان خارجی در دبی با ویزای طلایی و گواهینامه رانندگی از کشور خود اکنون می‌توانند بدون نیاز به درس‌های اضافی، آزمون رانندگی امارات متحده عربی را بگذرانند.
  • علاوه بر این، دارندگان ویزای طلایی دبی که دارای گواهینامه رانندگی از یکی از ۳۲ کشور مجاز، از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، ایتالیا، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، نیوزیلند، قطر، کویت و ایرلند هستند، بلافاصله برای گواهینامه رانندگی امارات واجد شرایط خواهند بود.
  • دانشجویان برجسته مهاجر و خانواده‌های آنها در دبی، ویزای اقامت ۱۰ ساله طلایی را دریافت خواهند کرد. آنها همچنین برای شرکت در شعب دانشگاه‌های بین‌المللی در دبی به منظور ادامه تحصیل خود، تخفیفاتی دریافت خواهند کرد.
  • طبق دفتر رسانه‌ای دبی، گروه‌های منتخبی از دارندگان ویزای طلایی در دبی نیز کارت امتیاز اعتباری، بدون هزینه دریافت خواهند کرد.

چه کسانی تحت قوانین جدید ویزای طلایی ۲۰۲۲ واجد شرایط هستند؟

ویزای ۱۰ ساله فعلی به هفت دسته افراد اعطا می‌شود: سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات، کارآفرینان، افراد با استعداد فوق‌العاده، دانشمندان، حرفه‌ای‌ها، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برجسته، و کمک‌کنندگان بشردوستانه.

سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات می‌توانند با سرمایه‌گذاری ۲ میلیون درهم در بازار املاک کشور، ویزای طلایی سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات را دریافت کنند. این موضوع باعث شده است بسیاری از ساکنان دبی در املاک سرمایه‌گذاری کنند یا املاک خود را ادغام کنند تا به حد نیاز ۲ میلیون درهم برای اقامت طولانی‌مدت دست یابند.

تجدید نظرهای جدید همچنین به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد وقتی یک ملک را با وام از یک بانک محلی خاص خریداری می‌کنند، ویزای طلایی دریافت کنند. علاوه بر این، اقامت زمانی قابل دریافت است که سرمایه‌گذاران یک یا چند ملک پیش‌فروش را از شرکت‌های املاک محلی تأیید شده با قیمت حداقل ۲ میلیون درهم خریداری کنند.

کارآفرینان

کارآفرینان سرمایه‌گذار حالا می‌توانند با ثبت شرکت خود در امارات متحده عربی در دسته کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) با درآمد سالانه ۱ میلیون درهم یا بیشتر، ویزای طلایی دریافت کنند.

علاوه بر این، ویزای طلایی برای کارآفرینان در صورت برآورده شدن شرایط زیر قابل دریافت است:

  • فرد بنیان‌گذار یا یکی از بنیان‌گذاران یک پروژه کارآفرینی پیشین است که حداقل به ارزش ۷ میلیون درهم فروخته شده است.
  • تأیید وزارت اقتصاد یا مقامات محلی صالح برای طرح‌ها یا ایده‌ها مورد نیاز است.

استعدادهای درخشان

افرادی که دارای استعداد فوق‌العاده در زمینه‌های هنر، فرهنگ، فناوری دیجیتال، ورزش، نوآوری، پزشکی، حقوق و سایر حوزه‌ها هستند، می‌توانند برای برنامه ویزای طلایی اقدام کنند.

علاوه بر این، ویزای ۱۰ ساله به صورت انحصاری بر اساس استعداد فرد اعطا می‌شود. این موضوع تحت تأثیر پیشینه تحصیلی، وضعیت شغلی، حقوق ماهانه یا وضعیت حرفه‌ای قرار نمی‌گیرد. با این حال، توصیه یا تأیید یک نهاد دولتی فدرال یا محلی ضروری خواهد بود.

افراد علمی و محققان

افراد علمی و محققان که شرایط زیر را دارند، اکنون می‌توانند برای ویزای طلایی اقدام کنند:

  • دارا بودن مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های برتر جهان در مهندسی، فناوری، علوم زیستی یا علوم طبیعی
  • توصیه از شورای دانشمندان امارات

کارکنان ماهر

کارکنان ماهر ممکن است در صورت برآورده شدن شرایط زیر، واجد شرایط برای برنامه ویزای طلایی باشند:

  • داشتن قرارداد کار معتبر در امارات متحده عربی
  • شغل باید در سطح شغلی یک یا دو توسط وزارت منابع انسانی امارات متحده عربی طبقه‌بندی شود
  • حداقل حقوق ماهانه ۳۰,۰۰۰ درهم
  • داشتن مدرک کارشناسی

دانشجویان

دانشجویانی که موفقیت تحصیلی قابل توجهی در مدارس متوسطه یا دانشگاه‌های امارات متحده عربی داشته‌اند نیز می‌توانند برای ویزای ۱۰ ساله یا برنامه ویزای طلایی اقدام کنند.

علاوه بر این، افراد مستعدی که در یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان تحصیل کرده‌اند، می‌توانند برای برنامه ویزای طلایی اقدام کنند. عملکرد تحصیلی/میانگین تجمعی، سال فارغ‌التحصیلی و طبقه‌بندی دانشگاه همه درنظر گرفته می‌شوند.

پیشگامان بشردوستی

ویزای طلایی برای پیشگامان بشردوستی مانند موارد زیر در دسترس است:

  • اعضای برجسته سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای معتبر
  • اعضای برجسته سازمان‌های مفید عمومی و دریافت‌کنندگان جوایز شناخت بشردوستی
  • داوطلبان و حامیان برجسته بشردوستی

پزشکان و پرستاران امارات متحده عربی

اقامت طولانی‌مدت را به پزشکان و پرستاران، خط مقدم دفاع، به رسمیت شناخته است و به عنوان “تقدیر از تلاش‌ها و قربانی‌های آنها” می‌باشد. از ژوئیه ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۲، تمام پزشکانی که توسط نهادهای نظارتی بهداشتی امارات مجوز دارند، می‌توانند از طریق خدمات اقامت طلایی ICA برای پزشکان اقدام کنند.

پرستاران و کارکنان پزشکی، قهرمانان ناشناخته مبارزه امارات متحده عربی با COVID-19، اکنون نیز واجد شرایط دریافت ویزای طلایی معتبر هستند.

برای پزشکان و پرستارانی که مایل به اقدام شخصی برای ویزا هستند، هفت مرکز مرتبط با اداره فدرال هویت و شهروندی در سراسر امارات تاسیس شده است. معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی – ۲۰۲۲

درخواست ویزای طلایی امارات متحده عربی متقاضیان می‌توانند علاقه‌مندی خود را در وب‌سایت اداره فدرال هویت و شهروندی امارات متحده عربی (ICA) ابراز کنند. برای درخواست نامزدی، داوطلبان باید مدارک لازم را ارائه دهند و برای موقعیت تجاری خود در امارات متحده عربی آماده انتقال باشند.

هزینه ویزای طلایی امارات متحده عربی چقدر است؟

هزینه ویزای ۱۰ ساله برای داوطلبانی که در داخل امارات متحده عربی هستند حداقل بین ۲,۸۰۰ تا ۳,۸۰۰ درهم است. با این حال، داوطلبانی که از خارج از امارات متحده عربی اقدام می‌کنند باید حداقل بین ۳,۸۰۰ تا ۴,۸۰۰ درهم برای ویزای طلایی پرداخت کنند. این هزینه‌ای است که دولت برای پردازش درخواست‌ها دریافت می‌کند، که توضیح می‌دهد چرا برای درخواست‌ها از خارج از کشور هزینه اضافی وجود دارد. مبلغ دقیق نیز بسته به دسته‌بندی‌ای است که داوطلب برای آن اقدام می‌کند.

اداره مهاجرت در امارات متحده عربی درخواست را با نهادهای دولتی مرتبط بررسی می‌کند و اگر رد شود، داوطلب پولی را به صورت جزئی پس می‌گیرد.

علاوه بر این، داوطلب باید حدود ۱,۰۰۰ درهم برای معاینه پزشکی و هزینه پردازش کارت امارات پرداخت کند. آنها همچنین باید بیمه بهداشتی امارات را تهیه کنند که قیمت آن متفاوت است اما از ۸۰۰ درهم شروع می‌شود.

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

ویزای طلایی دبی، امارات متحده عربی: قوانین و هزینه‌ها
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ