Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

مروری بر صنعت تولید در دبی

manufacturing-industry-in-dubai-765x505

موارد بحث شده

صنعت تولید دبی

صنایع کلیدی در بخش تولید دبی

بخش تولید دبی بخشی پر جنب و جوش از اقتصاد آن است و چندین صنعت کلیدی به رشد آن دامن می زنند . بخش مواد شیمیایی، لاستیک و پلاستیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بخش قابل توجهی را به ارزش افزوده تولید ملی وارد می کند. دبی به مرکزی برای کارخانه های تولید پلاستیک تبدیل شده است و قدرت این بخش را به نمایش می گذارد.

تولید فلزات یکی دیگر از بازیگران اصلی است که امارات متحده عربی به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر آلومینیوم در جهان شناخته می شود. بازار تجهیزات ساخت فلز در امارات نیز در حال افزایش است که نشان دهنده تقاضای قوی در این بخش است.

شما باید بخش تولید مواد غذایی را بشناسید، زیرا برای پازل تولید امارات متحده عربی حیاتی است. این بخش سرمایه گذاری های قابل توجهی را با واحدهای تولیدی متعدد مواد غذایی و نوشیدنی جلب می کند که بر اهمیت آن برای اقتصاد تاکید دارد. این صنایع کلیدی ستون های صنعت تولید دبی هستند که هر کدام نقش مهمی در عملکرد و رشد کلی آن ایفا می کنند.

کمک به اقتصاد امارات متحده عربی

تولید یک ستون حیاتی در اقتصاد امارات متحده عربی است که به طور قابل توجهی به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک می کند. این سومین بخش بزرگ از نظر سهم تولید ناخالص داخلی اسمی است، درست پس از معدن و تولید و همچنین تجارت خرده فروشی و عمده فروشی. در سال 2022، تولید کمتر از 10 درصد از تولید ناخالص داخلی اسمی امارات متحده عربی را تشکیل می داد.

در حالی که سهم تولید در تولید ناخالص داخلی اسمی در دبی و ابوظبی کمی پایین‌تر است، امارات دیگر با پایگاه‌های صنعتی قابل توجه مانند راس‌الخیمه و شارجه، این رقم را افزایش داده است.

چشم انداز استراتژیک برای بخش تولید امارات متحده عربی در عملیات 300 میلیاردی است که در مارس 2021 اعلام شد. این استراتژی بلندپروازانه 10 ساله به رهبری وزارت صنعت و فناوری پیشرفته (MOIAT) با هدف افزایش سهم بخش صنعت از دلار آمریکا انجام می شود. 36.2 میلیارد دلار تا 81.7 میلیارد دلار تا سال 2031. این استراتژی توسعه زیربخش های کلیدی از جمله غذا و نوشیدنی و دارو را برای رسیدن به این هدف برجسته می کند.

روند رشد در تولید دبی

روند رشد در بخش تولید دبی تصویری پویا را ترسیم می کند. رشد واقعی در تولید امارات متحده عربی در مقایسه با روندهای قبل از کووید افزایش یافته است، با رشد تولید ناخالص داخلی واقعی بخش تولید به 8.75 درصد در سال 2022، بسیار بالاتر از میانگین نرخ 2.8 درصدی که بین سال های 2017 و 2019 مشاهده شد. با این حال، رشد تولید ناخالص داخلی تولید واقعی دبی در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.26 درصد کمتر بود.

نرخ رشد سالانه در بخش تولید دبی از سال 2013 کاهش یافته است و به طور متوسط ​​بین سال های 2014 تا 2022 به 1.2 درصد رسیده است که نسبت به میانگین 5.8 درصد بین سال های 2010 تا 2013 کاهش یافته است.

با وجود این فراز و نشیب ها، آینده روشن به نظر می رسد و انتظارات رشد قابل توجهی در تمام زیربخش های تولیدی وجود دارد.

انتظار می‌رود که بخش فرعی مواد غذایی و آشامیدنی، به‌ویژه، شاهد افزایش قابل‌توجهی در ارزش افزوده باشد که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۱ تا ۲۱۰ درصد رشد کند.

این رشد نشان دهنده اهمیت فزاینده این بخش است، زیرا محصولات تولیدی سهم مهمی از صادرات غیرنفتی امارات را تشکیل می دهند.

هدف استراتژی عملیات 300 میلیاردی نیز تقویت رقابت پذیری صادرات امارات در سطح جهان است. صادرات غیرنفتی در فعالیت های تجاری امارات متحده عربی اهمیت بیشتری یافته است و بزرگترین بخش آن مروارید، سنگ، فلزات گرانبها و فلزات اساسی است. رده لاستیک و پلاستیک و زیربخش غذا و نوشیدنی نیز از عوامل کلیدی ارزش صادرات غیرنفتی هستند.

سرمایه گذاری در بخش صنعتی قوی است و حدود 9.7 میلیارد دلار پروژه برنامه ریزی شده یا در دست اجرا است.

زیر بخش «سایر تولید» که شامل طیف متنوعی از فعالیت‌های تولیدی است، از نظر سرمایه‌گذاری پیشتاز است. اعتبارات بانکی به بخش تولید ثابت مانده است و بیشترین سهم به «سایر تولیدات»، مواد شیمیایی، محصولات شیمیایی، پتروشیمی و محصولات فلزی اساسی اختصاص دارد.

جالب توجه است که سهم اعتباری که به بخش غذا و نوشیدنی اختصاص می‌یابد، مطابق با اولویت آن در استراتژی عملیات 300 میلیاردی افزایش یافته است.

بانک توسعه امارات (EDB) 8.17 میلیارد دلار برای حمایت از رشد این بخش اختصاص داده است و انتظار دارد به حدود 13500 SME کمک کند تا نیازهای مالی خود را برآورده کنند. این حمایت مالی نشانه ای از اهمیت استراتژیک است که برای صنعت تولید در چشم انداز اقتصادی گسترده تر دبی قائل شده است.

انبار تولیدی

برترین صنایع تولیدی در دبی

پلاستیک

موقعیت استراتژیک و زیرساخت های پیشرفته این شهر، آن را به قطبی برای تولید و صادرات کالاهای پلاستیکی تبدیل کرده است. این صنعت با در دسترس بودن مواد خام و یک محیط تجاری حمایت کننده، که سرمایه گذاری و نوآوری در تولید پلاستیک را تشویق می کند، رشد می کند.

مواد شیمیایی

این صنعت طیف وسیعی از محصولات، از مواد شیمیایی پایه تا ترکیبات پیچیده تر را پوشش می دهد. تولید کنندگان در دبی به دلیل رعایت استانداردها و مقررات بین المللی شناخته شده اند و اطمینان حاصل می کنند که محصولات با کیفیت بالا برای صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، داروسازی و کشاورزی تولید می کنند.

لاستیک

تولید لاستیک یکی از اجزای مهم ملیله صنعتی دبی است. این بخش به دلیل تقاضا برای محصولات لاستیکی در بخش های خودروسازی، ساختمانی و سایر بخش های صنعتی رشد کرده است. تولیدکنندگان در دبی از آخرین فناوری‌ها برای تقویت قابلیت‌های تولید خود استفاده کرده‌اند و این شهر را به یک نیروی رقابتی در بازار جهانی لاستیک تبدیل کرده‌اند.

فلزات

تولیدکنندگان دبی با تمرکز بر آلومینیوم، فولاد و سایر فلزات، نیازهای بخش‌های مختلف از جمله ساخت‌وساز، خودرو و هوافضا را برآورده می‌کنند. این صنعت از شبکه لجستیک و حمل و نقل قوی شهر سود می برد که توزیع کارآمد محصولات فلزی را در منطقه و بین المللی تضمین می کند.

غذا

شرکت هایی مانند صنایع غذایی جهانی و آل اسلامی فودز در خط مقدم این توسعه هستند. صنایع غذایی گلوبال، که از سال 1992 بخشی از گروه آلباتا است، یک تولید کننده مواد غذایی منجمد مستقر در شارجه است. آنها مواد خام حلال را وارد می کنند و محصولات را هم در داخل امارات و هم در سطح بین المللی عرضه می کنند. برندهای آنها مانند Healthy Farm، Al Areesh و Arctic Gold طیف وسیعی از غذاهای دریایی، گوشت، مرغ و سبزیجات منجمد را ارائه می دهند.

چگونه یک شرکت تولیدی در دبی راه اندازی کنیم

  1. نام شرکت خود را ثبت کنید

گام اولیه برای تأسیس شرکت تولیدی خود در دبی، انتخاب نام شرکتی است که با قوانین نامگذاری سختگیرانه امارات متحده عربی مطابقت داشته باشد . نام انتخابی باید منعکس کننده ماهیت کسب و کار شما باشد و در عین حال به هنجارهای فرهنگی احترام گذاشته و از هرگونه زبان توهین آمیز یا توهین آمیز پرهیز کند.

  1. مجوز کسب و کار خود را دریافت کنید

تضمین مجوز تجارت مرحله بعدی پس از نهایی کردن نام شرکت شما است. این مجوز صنعتی برای عملیات تولید ضروری است. بسته به موقعیت مکانی شما در دبی یا مناطق آزاد آن کمی متفاوت است. این مجوز طیف گسترده ای از فعالیت های تولیدی را در اختیار مناظر صنعتی متنوع دبی قرار می دهد.

  1. درخواست ویزا

برای راه اندازی کسب و کار خود، به ویزا نیاز دارید. ویزای سبز به ویژه برای سرمایه گذارانی که در اقتصاد امارات متحده عربی مشارکت دارند مفید است و اقامت طولانی تری را در مقایسه با ویزای اقامت قبلی ارائه می دهد. واجد شرایط بودن برای این ویزا نیاز به مدرک سرمایه گذاری و تاییدیه ICP و مقامات محلی دارد.

  1. یک حساب بانکی شرکتی باز کنید

باز کردن یک حساب بانکی شرکتی برای مدیریت امور مالی شما بسیار مهم است و به شما امکان می دهد پرداخت ها را دریافت کنید و هزینه ها را به طور موثر در محیط اقتصادی پویا امارات مدیریت کنید.

هزینه مجوز ساخت در دبی

هزینه اخذ مجوز ساخت یک ملاحظات مالی اولیه است که قیمت ها از 3760 دلار شروع می شود. این مجوز پیش نیاز ورود به بخش تولید امارات است.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح یک شرکت تولیدی در دبی

مجموعه ای جامع از اسناد برای تأسیس شرکت تولیدی شما مورد نیاز است که اطمینان حاصل شود که هر جنبه ای از عملیات شما به طور دقیق برنامه ریزی و تنظیم شده است. شما باید یک گزارش کارخانه دقیق ارسال کنید که شامل:

  • اطلاعات در مورد طرح کارخانه
  • دستگاه
  • هزینه های تولید
  • منابع مالی

تایید وزارت بهداشت و وزارت محیط زیست و آب برای اطمینان از انطباق با مقررات بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی امارات ضروری است.

فعالیت های مجاز تحت مجوز تولید/صنعت در دبی

شرکت ها برای مشارکت در بخش صنعتی دبی باید مجوز صنعتی از وزارت توسعه اقتصادی (DED) دریافت کنند. این مجوز به تعداد زیادی از فعالیت‌ها اجازه می‌دهد و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا به تنوع و ارتقای بافت اقتصادی امارت کمک کنند.

دامنه فعالیت های مجاز تحت این مجوز گسترده است و شامل تولید منسوجات، پوشاک، و فرش و ساخت ماشین آلات و لوازم خانگی می شود. نجاری، ساخت فولاد و تولید و انتقال برق نیز شامل می شود.

دامنه بیشتر به تولید موتورسیکلت و قطعات آن و همچنین فعالیت‌های دقیقی مانند برش طلا و سنگ‌های قیمتی، تعمیر شیشه و برش لنز و تولید عینک گسترش می‌یابد. کسانی که محصولات چرمی و محصولات کاغذی تولید می کنند و در ساخت کشتی مشغول هستند، فرصت هایی را در چشم انداز صنعتی دبی پیدا خواهند کرد.

لیست فعالیت های مجاز:

  • تولید لوازم خانگی و ماشین آلات
  •  تولید کیف، کفش و محصولات چرمی
  • صنعت بلوک و سنگ های ساختمانی
  •  تولید فرش و حصیر
  • تولید پوشش، عایق، مهر و موم و مواد حفاظتی
  • ساخت تجهیزات و موتور
  • صنایع غذایی
  • کارخانه ها و بسته بندی مواد غذایی
  • تولید شیشه و ظروف چینی
  • تولید برش طلا و سنگ های قیمتی
  • ساخت و نگهداری هواپیماهای سبک
  • تولید تجهیزات روشنایی
  • تولید مواد شیمیایی
  • فرآوری گوشت
  • تولید داروها
  • تولید ظروف و جعبه فلزی
  • تولید فر و اجاق گاز
  • تولید کاغذ و محصولات کاغذی
  • تولید فرآورده های نفتی
  • صنایع پلاستیک
  • ساخت و تعمیر کشتی
  • تولید لوازم التحریر
  • کارگاه فولاد
  • تولید منسوجات و محصولات
  • تولید لاستیک و محصولات لاستیکی
  • تولید و بسته بندی آب

کارکنان شاغل در صنعت تولید

چشم انداز آینده برای تولید در دبی

فرصت های سرمایه گذاری خارجی

امارت با یک برنامه استراتژیک برای جذب سرمایه خارجی، برای یک تحول مهم آماده است. یکی از عناصر اصلی این طرح، سیاست انرژی آتی است که قرار است در ابتدای سال 2024 به عنوان بخشی از D33 راه اندازی شود، که به دنبال افزایش تنوع و گسترش اقتصادی است.

این سیاست که توسط DEWA مدیریت می‌شود ، تولیدکنندگان در بخش‌هایی مانند مراکز داده و فناوری کشاورزی را تشویق می‌کند تا تولید خورشیدی محبوس را اجرا کنند. این ابتکار با اهداف امارت برای تقویت اقتصاد سبز از طریق اجازه دادن به کسب‌وکارها برای تولید انرژی خود، در نتیجه کاهش هزینه‌های عملیاتی و کمک به پایداری محیط‌زیست، همسو است. علاوه بر این، به این تولیدکنندگان دسترسی ترجیحی به i-RECها داده می‌شود که تلاش‌های آنها برای دستیابی به انتشار خالص صفر و پایبندی به معیارهای پایداری جهانی را تسهیل می‌کند.

انتظار می‌رود هجوم سرمایه‌گذاری‌های پیش‌بینی‌شده ناشی از این سیاست، چشم‌انداز تولید و خدمات لجستیک و تجاری مرتبط با آن را تقویت کند . این بر تعهد دبی به ترویج بخش صنعتی انعطاف پذیر و آگاه از محیط زیست تأکید می کند.

هدف امارات متحده عربی برای افزایش 30 درصدی تولیدات و افزودن 6.8 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی خود تا سال 2031، گواهی بر تعهد این کشور به پیشرفت صنعتی است. پروژه تولید هوشمند در ابوظبی نمونه ای از این تعهد است و گزینه های تامین مالی جدید را از طریق سیستم بانکداری تجاری برای تشویق ادغام فناوری های تولیدی پیشرفته ارائه می دهد.

IDB ثبت نام برای این پروژه را از فوریه 2022 پذیرفته است و هدف آن ارتقای عملکرد کارخانه از نظر اتوماسیون، ایمنی و کارایی است.

علاوه بر این، خدمات بازرگانی ایالات متحده در امارات متحده عربی به شرکت‌های آمریکایی که به دنبال فرصت‌هایی در بازار امارات هستند، کمک‌های ارزشمندی ارائه می‌کند و خدماتی مانند خواستگاری و تحقیقات بازار را ارائه می‌دهد. این امر به ویژه برای تولیدکنندگان در حال رشد در صنایع با رشد بالا که به دنبال ورود به بخش صنعتی پر جنب و جوش امارات هستند مفید است.

تمرکز بر پایداری و انرژی های تجدیدپذیر

دستور کار D33 که توسط اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حمایت می شود، به شدت بر تولید سبز تاکید دارد. این رویکرد با هدف کلی پرورش اقتصاد سبز و حفظ محیطی پایدار که منجر به رشد اقتصادی پایدار می شود، سازگار است.

سیاست انرژی آتی برای تولیدکنندگان یک جزء حیاتی از این چشم انداز پایدار است که هدف آن کاهش چشمگیر ردپای کربن این بخش است. این ابتکار با استراتژی خالص صفر تا سال 2050 امارات متحده عربی هماهنگ است و بر تعهد این کشور برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی تاکید می کند. معرفی این سیاست به موقع است و با نقش امارات متحده عربی به عنوان میزبان COP28 در نمایشگاه اکسپو سیتی دبی و تقویت تعهد امارت به نظارت بر محیط زیست است.

دبی با حمایت از روش‌های تولید با انرژی کارآمد و سازگار با محیط زیست، تولیدات صنعتی خود را افزایش داده و خود را به عنوان مقصدی جذاب برای شرکت‌های پایدار معرفی می‌کند. این تلاش جزء لاینفک استراتژی صنعتی دبی 2030 است، که آرزو دارد دبی را به مرکز پیشرو برای تولید پیشرفته تبدیل کند.

تولید دبی: صنعت آینده نگر

صنعت تولید دبی گواهی بر روحیه نوآورانه و هوش تجاری امارات است. این کشور با ایجاد رشد اقتصادی و تنوع، خود را به عنوان سنگ بنای شکوفایی منطقه تثبیت کرده است. در مواجهه با تغییرات اقتصادی جهانی و فشارهای رقابتی، دبی نه تنها جذابیت خود را برای سرمایه گذاران، رهبران تجاری و کارآفرینان افزایش داده است.

با استراتژی هایی مانند عملیات 300 میلیاردی که نقشه راه روشنی ارائه می دهد، این بخش قرار است به ارتفاعات جدیدی برسد و پایداری را با فناوری پیشرفته تطبیق دهد. از آنجایی که دبی به توسعه زیرساخت های پیشرفته، پرورش استعدادهای ماهر و حفظ محیط تجاری حمایتی ادامه می دهد، صنعت تولید به خوبی برای رونق در بازار جهانی مجهز شده است. برای کسانی که به دنبال بخشی از یک آینده پرتلاش هستند، نمی توان انکار کرد که دبی در حال پیشرفت است و چالش ها و فرصت های چشم انداز تولید فردا را در بر می گیرد.

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

مروری بر صنعت تولید در دبی
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ