ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

مقدمه

ویزای استارت آپ و نوآوری یکی از بهترین روش های راه اندازی کسب و کار نوآورانه با حمایت مراکز محلی و دولتی است. بر کسی پوشیده نیست که استارت‌آپ‌ها به طور گسترده به اقتصادهای محلی کمک می‌کنند. آنها همچنین تعداد زیادی از افراد بسیار ماهر را برای مهاجرت به کشورهای میزبان جذب می کنند. بنابراین، کشورهای مختلف برنامه‌های اقامت موقت را راه‌اندازی کردند که به آن «ویزاهای کارآفرین» و یا ویزای استارت آپ گفته می‌شود تا کارآفرینان را از نقاط مختلف جهان جلب کنند. شرایط و الزامات درخواست در کشورهای مختلف متفاوت است. وجه مشترک این است که همه آنها راهی برای شروع سفر کارآفرینی شما با مزایای مختلف هموار می کنند. 

ویزای استارت آپ چیست؟

ویزای استارت آپ یکی از روشهای راه اندازی کسب و کار و ورود به بازار کار کشورهای مختلف بدون محدودیت سرمایه گذاری است. هدف این طرح جذب کارآفرینانی است که دارای ایده های خلاق بوده و قصد دارند کسب و کارشان را توسعه دهند. در این طرح ها اخذ تاییدیه از نهادهای دولتی و یا مراکز مورد تایید دولت، شرط اصلی برای پذیرش شما برای ورود به کشور و دریافت ویزا و اجازه کار در آن کشور است.

ملاحظات در انتخاب ویزای استارت آپ

درست است، انجام تجارت در هر نقطه از دنیای امروز آسان شده است. اما توجه داشته باشید که هر کشوری منابع کافی برای حمایت از انواع مشاغل را ندارد. علاوه بر این، حتی اگر همه منابع وجود داشته باشد، ممکن است شرایط کاری مناسبی را ارائه نکنند و در نتیجه منجر به شکست کسب و کار شما شوند. بنابراین، هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ویزای کارآفرین برای شما مناسب است، باید عاقلانه عمل کنید. 

از آنجایی که هر کشور مزایای متفاوتی را به یک بنیانگذار استارت آپ نوپا ارائه می دهد، بنیان گذاران و سرمایه گذاران طرح ها باید وضعیت شخصی خود را برای بهترین تناسب ارزیابی کنند. بنابراین، قبل از شروع فرایند، تحقیق کرده و تصمیم بگیرید که کدام بازار برای صنعت شما مناسب است. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به منابعی دسترسی داشته باشید که در دیگر کشورها تهیه آن‌ها برایتان دشوار است. 

همانطور که مطالعه را ادامه می دهید، فهرستی از کشورهایی را خواهید یافت که می توانند زمینه ایده آلی برای راه اندازی کسب و کار به شما ارائه دهند. ما همچنین الزامات و شرایط هر یک از آنها را ذکر کرده ایم که در نهایت به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که کجا می توانید تجارت خود را توسعه دهید.

ویزای استارت آپ انگلیس و ویزای نوآوری انگلستان

از سال 2019 ویزای استارت آپ و ویزای نواوری انگلستان جایگزین طرح های ویزای سرمایه گذاری و ویزای کارآفرینی در این کشور شده اند.

انواع روشهای رایج برای دریافت اقامت انگلستان

بسیاری از افراد با کسب و کارهای نوپا به بدنبال پیدا کردن راه مناسب برای ورود به بریتانیا هستند:

1- ویزای سرمایه گذاری انگلیس: حداقل سرمایه 2 میلیون پوند ( در حال حاضر توسط دولت غیر فعال شده است).

2- ثبت شرکت انگلیس: برای دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت به حداقل سرمایه اولیه 100 هزار پوند، طرح تجاری سودآور و استخدام 10 نفر نیرو در انگلیس نیاز دارید. ( توجه: ثبت شرکت در انگلیس با هزینه ناچیزی قابل انجام است ولی صرف ثبت شرکت در انگلیس منجر به گرفتن اقامت در انگلستان نمی شود.)

3- ویزای تحصیلی: حداقل 50-20 هزارپوند برای کل دوره تحصیل بدون اقامت سریع و اجازه کار. ( باتیس در این زمینه فعالیتی ندارد)

4- ویزای نو آوری: با سرمایه 50 هزارپوند با اقامت سریع. به طور کلی، شرط اصلی ویزای نوآوری انگلیس این است که شما قبلا راه اندازی کسب و کار خود را در بریتانیا آغاز نکرده باشید. 

5-ویزای استارت آپ انگلیسبدون نیاز به سرمایه گذاری همراه با اجازه کار بدون محدودیت. به طور کلی، شرط اصلی ویزای استارت آپ این است که شما قبلا راه اندازی کسب و کار خود را در بریتانیا آغاز نکرده باشید. 

6- خرید بیزنس در انگلیس: در صورتی که شما تاجر یا مدیری فعال بوده و علاقه به گسترش کسب و کار خود در انگلستان دارید با خرید کسب و کار در انگلیس، ( به شرط لحاظ شدن موارد ذکر شده در مورد 2) می توانید اقامت سرمایه گذاری انگلستان را دریافت کنید. برای دیدن آخرین کسب و کارهای آماده فروش در انگلستان از صفحه مربوطه در سایت باتیس دیدن نمایید.

از 29 مارس 2019، ویزای Tier-1 Entrepreneur برای متقاضیان جدید بسته شده است. این طرح با ویزای نواوری جایگزین شده  است. 

چه کسانی می توانند برای ویزای نوآوری اقدام کنند؟

هر کسی که مایل به راه اندازی یک کسب و کار نوآورانه در انگلستان است می تواند برای ویزای نوآوری انگلیس و یا ویزای استارت آپ انگلیس اقدام کند. به شرطی که کسب و کار با هر چیز دیگری در بازار متفاوت باشد. علاوه بر این، شما همچنین باید ایده کسب و کار خود را توسط یک نهاد تأیید شده تأیید کنید.

علاوه بر این، شما باید سایر شرایط واجد شرایط بودن را نیز برآورده کنید. به عنوان مثال، شما باید قادر به صحبت کردن، خواندن، نوشتن و درک انگلیسی باشید. 

این ویزا به شما اجازه می دهد تا سه سال در انگلستان بمانید.

ویزای استارت آپ انگلیس : راهنمای کامل را بخوانید


خدمات باتیس برای ویزای استارت آپ انگلیس و نوآوری انگلیس چیست؟

پکیج استارت آپ ویزای انگلیس
مدت زمان: 30 روز
1- بهبود ایده خلاقانه
2- تهیه بیزنس پلن بر اساس فرمت مورد نظر دولت از نظر نوآوری، دوام و مقیاس پذیری
3- مذاکره با مراکز حمایتی برای تایید طرح شما
4- اخذ تایید طرح شما در مرکز حمایتی
هزینه: استعلام کنید ( این روش ارزان ترین روش استارت آپ ویزا است.)
بسته خدمات استارت آپ ویزای انگلستان و ویزای نوآوری انگلستان

ویزای استارت آپ کانادا

اگر شما یک موسس استارت آپ واجد شرایط هستید، می توانید برای  ویزای استارت آپ کانادا درخواست دهید . این برنامه در یک بازه زمانی بین 18 تا 35 ماهه (ابتدا در 18 پروسه انجام میشده اما الان به خاطر هجم بالای تقاضای کانادا بعد از کووید و جنگ اکراین تا 35 ماه طول می کشد) اجازه اقامت دائم در کشور را می دهد. علاوه بر این، نکته مهم برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، دریافت نامه پشتیبانی برای کسب و کار خوداز یک سازمان تعیین شده است.

شرایط

خدمات باتیس برای ویزای استارت آپ کانادا:

هزینه ها و پکیج های خدمات باتیس:

پکیج اول خدمات باتیسپکیج دوم خدمات باتیس
مدت زمان : 2 ماهمدت زمان: تقریبا 37 ماه
فاز 1:
مدارک شما را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که واجد شرایط این برنامه هستید.
آماده سازی طرح کسب و کار متناسب با سوابق اجرایی شما
فاز 2:
اخذ تاییدیه از نهادهای حمایتی در کانادا
فاز ۱:
مدارک شما را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که واجد شرایط این برنامه هستید.
بیزنس پلن برای حمایت مالی به شتاب دهنده تکمیل و ارسال می شود.
دریافت فرم های تمکن مالی
فاز ۲:
دریافت قرارداد شتاب دهنده و پرداخت هزینه آن
تکمیل فرم اجازه کار و اقامت در کانادا
تنظیم مدارک لازم برای پروسه اجازه کار و اقامت
ارسال درخواست اجازه کار و درخواست اقامت کانادا به دولت
فاز ۳:
دریافت تایید اجازه کار از دولت
اخذ کارت اقامت
15 هزار دلار کانادا برای کل تیم 5 نفره 88 هزار دلار کانادا برای هر عضو از تیم
جدول خدمات باتیس برای ویزای استارت اپ کانادا

اگر به دنبال راهکاری سریعتر در اروپا هستید می توانید از ویزای نوآوری انگلستان و اگر ایده کسب و کاری خوبی داشته ولی هزینه های فوق برای شما بالاست، می توانید از خدمات ویزای استارت آپ انگلستان استفاده کنید.

ویزای کارآفرینی ایالات متحده

ویزای کارآفرینی ایالات متحده یک راه عالی برای ورود به آمریکا برای استارت آپ هایی است. علاوه بر این، انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که برای کارآفرینان مهاجر عالی است. به عنوان مثال، ویزای EB، ویزای H-1B، ویزای سرمایه گذاری معاهده E-2، ویزای L-1 و ویزاهای 0. تمامی ویزاها دارای مراحل درخواست و شرایط متفاوتی هستند. بیایید هر یک از آنها را با جزئیات مرور کنیم.

EB-Visas: مهاجرت مبتنی بر استخدام

EB-Visas برای کارآفرینانی است که می خواهند به طور دائم در ایالات متحده کار کنند و مستقر شوند. علاوه بر این، این نوع ویزا دارای پنج سطح است که هر کدام دارای ترتیب اولویت متفاوتی هستند. 

ویزای EB-1

این ویزا به طور خاص برای افرادی با توانایی های فوق العاده در علوم، هنر، آموزش، تجارت، یا ورزش ایجاد شده است. همچنین، متقاضی به مدرک اشتغال نیاز ندارد. علاوه بر این، اساتید، محققان، مدیران چند ملیتی یا مدیران اجرایی نیز می توانند برای این دسته درخواست دهند.

شرایط: فقط در صورتی واجد شرایط برنامه هستید که قصد ادامه کار در زمینه تخصصی خود را داشته باشید. علاوه بر این، متقاضیان باید ثابت کنند که تخصص آنها به نحوی به نفع ایالات متحده خواهد بود. 

چگونه درخواست می شود:

ویزای EB-2

علاوه بر داشتن مدارک استثنایی در علوم، هنر یا تجارت، شما همچنین باید حداقل ده سال تجربه تمام وقت در رشته خود را نشان دهید. مجوز شما تایید می کند که آیا واجد شرایط ویزا هستید یا خیر. شما می توانید خانواده خود را نیز در این برنامه قرار دهید.

ویزای EB-5

چگونه درخواست شود:

پس از واجد شرایط بودن، می توانید فرم درخواست را پر کنید. برای درخواست، به مدارکی مانند مدرک هویت، گواهی تولد، سوابق کیفری، عکس، پاسپورت و غیره نیاز دارید. 

ویزای H-1B

این ویزا برای کسانی که خدماتی را در “شغل تخصصی” انجام می دهند در دسترس است. با این حال، این یک ویزا معمولی نیست. منظور از تخصص، صنعت خاصی نیست. در عوض، صلاحیت تحصیلی متقاضی و اینکه آیا آن شغل به تخصص دقیق او نیاز دارد، بررسی می شود. درخواست ویزای H-1B توسط یک کارفرما از طرف کارمند پر می شود. توجه داشته باشید که طبق سیاست ایالات متحده، این کار از طریق فرآیند پیشنهاد شغل انجام می شود.

ویزای سرمایه گذاران معاهده E-2

اگر نیاز سرمایه گذاری 1 میلیون دلاری برای شما زیاد است، ممکن است ویزای «سرمایه گذار معاهده» E-2 را در نظر بگیرید. اگرچه حداقل سرمایه گذاری خاصی برای این مورد نیاز نیست، کارشناسان می گویند که شما ممکن است برای مبلغی کمتر از 100000 دلار واجد شرایط نباشید زیرا هدف ویزای سرمایه گذار ایجاد شغل در ایالات متحده است.

شرایط

ویزای استارت آپ لیتوانی

لیتوانی می تواند یک مقصد عالی برای یک کارآفرین نوپا باشد. در حالت ایده آل، برای کسب مجوز، بنیانگذاران یک کسب و کار نیازی به واجد شرایط بودن معیارهای سرمایه یا اشتغال ندارند. همچنین برای بنیانگذاران یک سال اقامت صادر می شود و مجاز به همراه داشتن اعضای خانواده می باشند. همچنین متقاضی در صورتی که تمامی شرایط استاندارد مهاجرت را داشته باشد می تواند ویزای خود را برای یک سال دیگر تمدید کند. 

شرایط

چگونه درخواست شود

ویزای فناوری یا استارت آپ فرانسه / بلیط فنی

ویزای فناوری استارت آپ فرانسه برای بنیانگذاران استارت آپ و سرمایه گذاران شرکت های فناوری است که به مدت چهار سال در فرانسه زندگی و کار کنند. متقاضیان همچنین می توانند اعضای خانواده نزدیک خود را نیز در برنامه قرار دهند. علاوه بر این، همسر نیز مجاز به کار در فرانسه بدون هیچ گونه مجوز کار اضافی است. 

شرایط واجد شرایط بودن برای ویزای فنی فرانسه

شرایط واجد شرایط بودن برای ویزای بلیط فنی فرانسه

ویزای استارتاپ دانمارک

همه افراد خوداشتغال خارج از اتحادیه اروپا با ایده های تجاری نوآورانه، مقیاس پذیر و ایده آل مبتنی بر فناوری می توانند برای ویزای استارتاپ دانمارک درخواست دهند. ویزا به مدت 24 ماه اعطا می شود و امکان تمدید بعدی برای پنج سال وجود دارد. علاوه بر این، متقاضی می تواند اعضای نزدیک خانواده خود را نیز در برنامه قرار دهد. توجه داشته باشید که این برنامه هیچ بودجه ای ارائه نمی کند. این برنامه بیشتر به دلیل عدم نیاز به حمایت مالی محبوبیت پیدا می کند.

شرایط

ویزای استارتاپی استونی

این ویزا به بنیانگذاران و کارمندان استارت آپ های غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا شرکتی را در استونی راه اندازی و رشد دهند. متقاضیان می توانند برای ویزای سه یا 12 ماهه اقدام کنند. با این حال، بنیان‌گذارانی که قبلاً استارت‌آپ‌های خود را در این کشور ثبت کرده‌اند نیز باید برای اجازه اقامت موقت که حداکثر 5 سال اقامت داشته باشند، درخواست دهند.

شرایط

برنامه کارآفرینی استارت آپ ایرلند

ایرلند برای افرادی که مایل به ایجاد استارت آپ در این کشور هستند ویزای کارآفرینی صادر می کند. اگرچه این برنامه نیاز به سرمایه کمی بالاتری دارد، اما مزایای تجاری منحصر به فردی را برای مهاجران فراهم می کند، مانند مشوق های مالیاتی، اقامت به مدت دو سال و گزینه ای برای تمدید آن به مدت سه سال اعطا می کند.

شرایط

ویزای استارت آپ ایتالیا

هر استارتاپی که بخواهد در ایتالیا گسترش یابد تا از بودجه تحقیق و توسعه بهره مند شود. متقاضیان ویزای خوداشتغالی خود را با اعتبار 1 ساله و امکان تمدید 2 ساله دریافت خواهند کرد.

شرایط

ویزای استارت آپ سوئد: اقامت خوداشتغالی

برنامه اقامت خوداشتغالی سوئد از افرادی که می خواهند برای اهداف تجاری بیش از سه ماه در آنجا بمانند حمایت می کند. این ویزا به کارآفرین اجازه می دهد تا به مدت دو سال در سوئد بماند و امکان تمدید آن به اقامت دائم را نیز داشته باشد.

شرایط

به یاد داشته باشید: کل فرآیند ممکن است تا یک سال طول بکشد، از زمانی که درخواست خود را ارسال می کنید تا زمانی که به نتیجه تصمیم گیری در مورد پرونده خود برسید. همه چیز بستگی به دقت اسناد شما دارد. 

ویزای استارت آپ اسپانیا: ویزای اقامت برای کارآفرینان

برنامه ویزای استارت آپ اسپانیا با هدف ارائه فرصت مهاجرت به کارمندان ماهر و سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا است. علاوه بر این، دریافت این ویزا نسبتا آسان است و در صورت تایید موفقیت آمیز، یک سال اقامت برای متقاضی ارائه می شود.

شرایط

برنامه ویزای استارت آپ پرتغال

پرتغال در چند سال گذشته کارآفرینان و سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. برنامه ویزای راه اندازی پرتغال به بنیانگذاران کسب و کار خارجی اجازه می دهد تا کسب و کارهای جدیدی از شاخه ای از یک کسب و کار موجود در این کشور راه اندازی کنند. با این حال، شرایطی وجود دارد.

شرایط

مجوز اقامت استارت آپ هلند

اگر به دنبال یک پایگاه بین المللی برای نوآوری در کسب و کار خود هستید، هلند می تواند زمینه خوبی را به شما ارائه دهد. متقاضیان تایید شده به استارتاپ دلتا معرفی می شوند. این مشارکت بین دولت، شتاب دهنده ها، گروه های سرمایه گذاری و استارت آپ ها است. این سازمان‌ها بنیان‌گذاران جدید استارت‌آپ در هلند را راهنمایی و راهبری می‌کنند. بر اساس این برنامه، بنیانگذاران یک سال فرصت دارند تا کسب و کار خود را با پتانسیل توسعه یک ساله راه اندازی کنند.

شرایط

چگونه درخواست شود

هر کسی که مایل به درخواست است می تواند درخواست خود را به خدمات مهاجرت و تابعیت ارسال کند. پس از ارسال درخواست، هزینه درخواست را ارسال کنید. در صورت تایید، متقاضی می تواند اجازه اقامت را از دفتر IND یا یکی از مراکز مهاجرت هلند دریافت کند. 

ویزای نوآوری تجاری استرالیا

با ویزای نوآوری تجاری استرالیا، کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی می توانند کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی، رشد و حرکت دهند. متقاضی اجازه دارد با این ویزا به مدت چهار سال و سه ماه در این کشور اقامت کند. 

شرایط

نیوزلند

نیوزلند سه نوع ویزا برای کارآفرینان ارائه می دهد.

ویزای کارآفرینی

این برنامه کارآفرینان را قادر می سازد تا از طریق ویزای کاری 12 ماهه در مرحله راه اندازی، کسب و کار خود را در نیوزلند ایجاد یا خریداری کنند. پس از بررسی نقاط عطف تجاری و پیشرفت، می توان ویزا را برای 24 ماه دیگر تمدید کرد. شرط حیاتی این ویزا حداقل سرمایه گذاری 100000 دلار نیوزلند است. 

ویزای تاثیر جهانی

اگر یک کارآفرین بخواهد از طریق شرکت های استارت آپی تاثیر مثبت جهانی ایجاد کند، این برنامه ویزای ایده آل است. این از طریق یک برنامه کمک هزینه تحصیلی (Edmund Hillary Fellowship) است که به 400 نفر کمک می کند تا ایده های تجاری خود را معرفی کنند. حداقل سرمایه شخصی مورد نیاز 36000 دلار نیوزیلند برای حمایت از شما و خانواده شما در سال اول.

دسته اقامت کارآفرین

این برنامه برای کارآفرینان موفقی که مشاغلی با پتانسیل صادرات در نیوزلند ایجاد کرده اند مناسب است. این ویزا در دو دسته ارائه می شود: یکی دو ساله و دیگری شش ماهه.

خدمات Entrepass سنگاپور

گذرنامه ورود سنگاپور در سال‌های اخیر، ورود کارآفرینان و ایجاد کسب‌وکار جدید در این جزیره را آسان‌تر کرده است. اقامت دو ساله را با امکان درخواست برای اقامت دائم در صورت تمدید آن ارائه می دهد.

شرایط

خدمات باتیس در حوزه ویزای استارت آپ

باتیس به صورت اختصاصی با صاحبان کسب و کار و یا دارندگان ایده های نوآورانه در زمینه آماده سازی ملزومات کسب و کارشان از جمله بیزنس پلن و بهبود ایده برای پذیرش در طرح های مختلف استارت آپی فعالیت می کند و با مذاکره با مراکز حمایتی طرح شما را مورد تایید این مراکز رار می دهد.

داشتن مشاوره حیاتی ترین بخش فرآیند موفقیت برای استارت آپ های ایرانی است. بهترین راه برای موفقیت این است که بدانید برای چه هدفی اقدام می کنید و به چه مدارکی نیاز دارید و همچنین به چه فرمتی آنها باید ارائه شود. همین امروز با ما تماس بگیرید و به شما کمک کنیم تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

ویزای استارت آپ
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ
Verified by MonsterInsights