Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت اروپا

موارد بحث شده

مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت اروپا

لازمه مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت اروپا آگاهی از یک سری موارد و جمع آوری مدارک لازم برای این کار میباشد. اگر برای زندگی یا تحصیل به آلمان مهاجرت می کنید، ممکن است لازم باشد ویزا، اجازه اقامت و / یا اجازه کار را دریافت کنید. تقریبا باید زمان زیادی را صرف آماده سازی مستندات خود کنید و در انتظار باشید. همانطور که بعضی از مدارک را باید از کشور خودتان آماده کنید و باید این روند را قبل از مهاجرت به آلمان و فرآیند اخذ اقامت اروپاشروع کنید.

قوانین مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت اروپا

قوانین مهاجرت آلمان و همچنین اخذ اقامت اروپا برای بسیاری از خارجی ها (و همچنین برای اکثر آلمانی ها) پیچیده و گیج کننده است. در یورو اقامت ما سعی کرده ایم که از مهمترین جنبه های قانونی و رویه های کاربردی که شما باید در نظر داشته باشید، استفاده کنیم. با توجه به پیچیدگی موضوع و تغییر قوانین، ما نمی توانیم اطلاعات دقیقی را برای هر وضعیت ارائه دهیم. در این مطلب سعی داریم که راهنمایی حداقل و مفیدی به شما ارائه دهیم که بتوانید کارهایی را که لازم است انجام دهید، آغاز کنید.

مراحل آماده سازی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت اروپا

  • ویزا:

شهروندان اتحادیه اروپا و برخی دیگر از ملیت ها نیازی به ویزا برای آلمان ندارند. درخواست های ویزا مدت زمان زیادی می گیرد و نوع ویزا حقوق مربوط به اقامت شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابر این برای دانستن اینکه شما بر چه اساس باید درخواست ویزا کنید، با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید. ساکنان برخی کشورها می توانند بدون ویزا وارد آلمان شوند و تا 90 روز اقامت داشته باشند. این که آیا شما باید ویزای خود را در آلمان یا قبل از آمدن به آلمان درخواست کنید، بستگی به کشور مبدا شما دارد. لطفا شرایط دقیق را از کارشناسان ما جویا شوید و سپس تصمیم بگیرید. هزینه عمومی برای ویزا 60 یورو است، اما در برخی موارد استثنایاتی وجود دارد.

  • ثبت نام مسکن:

اگر قصد دارید در آلمان بمانید و زندگی کنید، باید در اداره ثبت اقامت محلی (Einwohnermeldeamt) ثبت نام کنید.

 

  • مجوز اقامت و محل سکونت:

هر فردی که بخواهد برای بیش از مدت 3 ماه در آلمان بماند باید مجوز رسمی اقامت را داشته باشد، به استثنای اتحادیه اروپا و EEA (منطقه اقتصادی اروپا)، شهروندان سوئیس، شهروندان استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند، جمهوری کره و متحده ایالات متحده آمریکا)

از زمان تصویب قانون مهاجرت در سال 2005، دولت آلمان تمایز بین مجوزهای اقامت دائم و مجوز اقامت موقت را تعیین کرده است. شما می توانید مجوز اقامت را برای یکی از اهداف زیر دریافت کنید: تحصیل یا آموزش، اشتغال مشاغل، حقوق بین الملل، دلایل بشردوستانه، سیاسی و خانوادگی. پس از 5 سال این مجوز موقت می تواند به صورت دائمی تغییر کند اگر شما تمام الزامات اضافی را برآورده کنید: درآمد امن، نداشتن سابقه کیفری، تسلط مناسب به زبان آلمانی. شما می توانید اطلاعات دقیق تر را در خصوص مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت اروپا از طریق دفتر ما در ایران جویا شوید.

  • مجوز کار

از سال 2005، داشتن مجوز اقامت (موقت) به شما اجازه کار در آلمان را به شما میدهد. سیستم قدیمی که  مجوز کار و مجوز اقامت باید جدا از هم باشند دیگر وجود ندارد. هنگام درخواست این اجازه برای خارج از آلمان، مجبور خواهید شد به مأموریت محلی آلمان بروید و در داخل آلمان به مأموریت بپردازید.

آلمان یک کشور بوروکراتیک است و بوروکراتها اسناد را دوست دارند. به همین دلیل برای پر کردن بسیاری از فرم ها و بردن آنها به ادارات مختلف همچنین مهر کردن، زمان زیادی را نیاز دارد. قبل از خروج از خانه، ممکن است ضروری یا مفید باشد که بدانید چه مدارکی را همراه خود داشته باشید:

  • یک گذرنامه معتبر
  • اگر شما در حال تحصیل هستید، اطلاعیه پذیرش دانشگاه یا تأیید درخواست
  • اثبات منابع مالی؛
  • ویزا (البته نه یک ویزای توریستی)
  • اصل و گواهی نامه (!) گواهی تولد شما، مدارک تحصیلی متوسطه، احتمالا مدارک تحصیلی و اسناد بیمه شما. گواهی نامه ها می تواند در مأموریت های دیپلماتیک و کنسولی آلمان انجام شود؛
  • تایید پوشش بیمه درمانی یا برای دانشجویان اتحادیه اروپا یک کارت بیمه درمانی اروپایی؛
  • کتاب گواهی واکسیناسیون شما
  • گواهینامه رانندگی بین المللی

همچنین توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت اروپا در معرض تغییرات مکرر قرار دارند. اطلاعات را می توان از سفارتخانه ها، کنسولگری ها، دفاتر مهاجرت و وزارت امور خارجه آلمان دریافت کرد. این مؤسسات اغلب با درخواست های مهاجرت زیادی برخورد می کنند. اگر وضعیت حقوقی شما پیچیده باشد، یک وکیل یا متخصص مهاجرت را استخدام کنید تا منافع خود را ارائه دهید یا به شما توصیه های لازم را ارائه دهد.

برای آگاهی بیشتر از شرایط اخذ اقامت اروپا  با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید. 09129158913- 88783682(021)

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت اروپا
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ