Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

موارد بحث شده

مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

در این متن سعی داریم انواع مجوز اقامت آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا را بررسی کنیم. در ابتدا آگاهی از شرایط یک سری از کشورها جهت دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا لازم است. در این خصوص بجز شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوئیس که تنها نیاز به ثبت نام در اداره ثبت خود را دارند، هرکسی که در بیش از 3 ماه در آلمان اقامت دارد، باید اجازه اقامت خود را بدست آورد.

شرایط دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

مجوز اقامت توسط دفتر مهاجرت محلی شما (Ausländeramt) صادر می شود. برای درخواست اجازه اقامت برای اولین بار اقامت خود را در Einwohnermeldeamt اداره محلی (اداره ثبت نام) ثبت کنید، جایی که می توانید فرم درخواست برای اجازه اقامت را نیز دریافت کنید.

به غیر از یک سری کشورها که لیست آنها موجود است، شهروندان کشورهای دیگر مجاز به درخواست ویزا از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور محل اقامت خود قبل از ورود می باشند. افرادی که در آلمان کار می کنند و در خارج از کشور (کارگران مرزی) زندگی می کنند باید برای مجوز اقامت آلمان در محل کار خود درخواست مجوز اقامت کنند.

مدارک لازم جهت دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

هنگام درخواست مجوز اقامت آلمان، شما باید برخی از یا تمام اسناد زیر را تهیه کنید:

  • یک کارت شناسائی معتبر یا گذرنامه با ویزا
  • دو عکس گذرنامه بیومتریک
  • گواهی تولد شما و گواهی ازدواج شما (در صورت لزوم)
  • اثبات بیمه درمانی
  • ثبت نام اقامت شما (Anmeldebestätigung)
  • اثبات وسایل حمایت (معمولا نامه ای از کارفرمای شما) یا – در مورد دانشجویان یا غیر کارمند – از منابع مالی کافی (Finanzierungsnachweis – حدود 700 € / month). کارگران مجبور نیستند وضعیت مالی خود را ثابت کنند.
  • قرارداد اجاره شما (در صورت لزوم)
  • گواهی بهداشت برای مجوز اقامت (Gesundheitszeugnis für Aufenthaltserlaubnis)، که می تواند از هر پزشک آلمانی یا اداره بهداشت محلی (Gesundheitsamt) به دست آید. گواهینامه ها در حدود 150 یورو از پزشک هزینه می کنند و یا حدود 75 یورو از Gesundheitsamt هزینه می شود.
  • گواهی رفتار خوب (Führungszeugnis) که می تواند از سفارت یا کنسولگری کشور شما بدست آید.

علاوه بر این و بسته به موقعیت شما در طول اقامت شما در آلمان شما همچنین باید یکی از اسناد زیر را به اثبات رسانید:

  • کارمندان: مدارک استخدامی یا پیشنهاد اشتغال (معمولا یک قرارداد کاری یا نامه از کارفرمای شما)
  • دانش آموزان: مدرک ثبت نام در دانشگاه
  • خود اشتغالی: اثبات وضعیت شما، مانند عضویت در یک سازمان حرفه ای یا تجاری، شماره مالیات بر ارزش افزوده یا ثبت نام در ثبت نام تجاری
  • کارگران مرزی (به عنوان مثال افرادی که در آلمان زندگی می کنند و در یک کشور عضو اتحادیه اروپا زندگی می کنند و حداقل یک بار در هفته به آنجا می روند): مدارک اشتغال و مدرک تحصیلی که در آن کشور اقامت دارید.

شرایط اداره مهاجرت برای دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

قبل از رفتن به اداره مهاجرت محلی، باید از آخرین جزئیات مطلع شوید. الزامات اغلب تغییر می کنند، بنابراین شما باید سعی کنید تا اطلاعات را به همان اندازه که ممکن است دریافت کنید.

هنگامی که نوبت شما می رسد، شما برای مصاحبه دعوت می شوید که معمولا در حدود 10 دقیقه طول می کشد. کارشناس اسناد شما را بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که کامل است. اگر نقصی در مدارک شما باشد، به شما عودت خواهد شد و مجبور خواهید بود روز دیگری را برای مصاحبه انتخاب کنید.

درخواست شما برای اجازه اقامت معمولا طی یک یا دو هفته انجام می شود. در این زمان گواهی می شود که شما منتظر مجوز اقامت آلمان هستید.

 

اجازه اقامت شما تنها زمانی معتبر است که همراه با سند هویت ملی شما نمایش داده شود. اگر پاسپورت شما در حالی که در آلمان هستید تمام شود، باید زمانی که گذرنامه جدید خود را دریافت می کنید، مجددا درخواست مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا را شروع کنید. اگر گذرنامه شما در آینده نزدیک به پایان برسد، قبل از اتمام تاریخ آن، آن را تمدید کنید تا بدون هیچ زحمتی برای درخواست اقامت دوبار استفاده کنید.

شرایط شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای دریافت مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا

شهروندان غیر اتحادیه اروپا تحت قانون Ausländergesetz (قانون بیگانگان) اداره می شوند و با توجه به دلیل اقامت، وضعیت های مختلفی به دست می آورند. در این خصوص با همکاران ما در مرکز یورو اقامت تماس حاصل فرمایید.

برای آگاهی بیشتر از شرایط  اخذ اقامت اروپا با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید. 09129158913- 88783682(021)

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

مجوز اقامت آلمان و اخذ اقامت اروپا
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ