Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

اقامت موقت با ویزای دانشجویی (نوع F) در کشور ایالات متحده

از ایران به ایالات متحده

توضیحات

به طور کلی، شهروند یک کشور خارجی که مایل به ورود به ایالات متحده است، ابتدا باید ویزا دریافت کند، یا ویزای غیر مهاجرتی برای اقامت موقت یا ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم. برای تحصیل در آمریکا باید ویزای دانشجویی داشته باشید. دوره تحصیلی شما و نوع مدرسه ای که قصد دارید در آن شرکت کنید تعیین می کند که آیا به ویزای F یا M نیاز دارید. به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه، کالج، مدرسه و موسسات خصوصی برای برنامه زبان نیاز به درخواست ویزای دانشجویی نوع F است. راهنمای گام به گام: اولین قدم درخواست برای یک مدرسه مورد تایید SEVP در ایالات متحده است. پس از اینکه مدرسه مورد تایید SEVP ثبت نام شما را پذیرفت، برای سیستم اطلاعات دانش آموز و بازدیدکنندگان تبادلی (SEVIS) ثبت نام خواهید کرد و باید هزینه SEVIS I-901 را بپردازید. مدرسه مورد تایید SEVP فرم I-20 را برای شما صادر می کند. پس از دریافت فرم I-20 و ثبت نام در SEVIS، می توانید در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده برای ویزای دانشجویی (F یا M) درخواست دهید. هنگام شرکت در مصاحبه ویزای خود باید فرم I-20 را به افسر کنسولی ارائه دهید. کار در طول تحصیل: دانشجویان بین المللی (F-1) واجد شرایط کار تمام وقت (حداقل 35 ساعت در هفته) یا پاره وقت هستند. (20 تا 34 ساعت در هفته) در طول ترم تابستان، در طول ترم پاییز یا بهار دانشجویان فقط واجد شرایط کار پاره وقت (20 ساعت در هفته) هستند. زمان پردازش ویزای تحصیلی ممکن است بین 6 تا 12 هفته از روز درخواست طول بکشد. شما می توانید همسر و فرزندان خود را با خود بیاورید. همسر و فرزندان: اگر همسر و/یا فرزندان شما قصد دارند تا زمانی که شما با شما در ایالات متحده زندگی کنند آنها همچنین باید در SEVIS ثبت نام کنند، فرم I-20 فردی را از مدرسه مورد تایید SEVP دریافت کنند، و برای ویزا درخواست دهند (اما آنها هزینه SEVIS را پرداخت نمی کنند). ایالات متحده زودتر از 30 روز قبل از تاریخ شروع برنامه آنها.

طول اعتبار

24 ماه

مدت فرایند

تبدیل به شهروندی (تابعیت)

96 ماه

تبدیل به اقامت دائم

60 ماه

پیچیدگی

کم

هزینه دولتی

160دلار

چه شرایطی باید داشته باشید؟

شما نیاز به پاسپورت/سند مسافرتی دارید که حداقل 12 ماه اعتبار داشته باشد. شما باید پذیرفته شوید/تایید شوید گام اول درخواست برای یک مدرسه مورد تایید SEVP در ایالات متحده است. شما نیاز به بودجه کافی برای پوشش تحصیلی خود دارید یا بورسیه ای که پرداخت شهریه را تایید می کند

به چه مدارکی نیاز دارید؟

شما باید درخواست ویزای غیر مهاجرتی آنلاین، فرم DS-160 فرم I-20 یا گواهی واجد شرایط بودن وضعیت دانشجویی غیرمهاجر (F-1) را برای دانشجویان دانشگاهی و زبان پر کنید. کپی پاسپورت معتبر (شامل بیو صفحه، ویزاهای گذشته، و غیره) شخصیت و گواهی سلامت (در صورت وجود) اثبات تمکن مالی/بورسیه برای پوشش مطالعات عکس – شما عکس خود را در حین تکمیل فرم آنلاین DS-160 آپلود خواهید کرد. اگر آپلود عکس انجام نشد، باید یک عکس پرینت شده برای پرداخت هزینه درخواست همراه داشته باشید، اگر قبل از مصاحبه باید پرداخت کنید.

مقایسه هزینه زندگی با ایران

مشاوره اقامت سریع
Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

اقامت موقت با ویزای دانشجویی (نوع F) در کشور ایالات متحده
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ