مشتریان ما چه کسانی هستند؟

ما با صاحبان موفق کسب و کار در ایران و یا افراد دارای توانایی مالی نقد برای خرید بیزنس در خارج از کشور کار می کنیم. حداقل قیمت خدمات ما 6000 یورو می باشد.

صاحبان کسب و کار

صاحبان کسب و کار فارسی زبان که سابقه مدیریت موفق شرکت در کشور خویش را داشته و الان به دنبال استفاده از فرصت های ناشی از راه اندازی شرکت یا حرید کسب و کار مشاله با کار خود در کشور اروپایی برای دسترسی بهتر به تامین کننده، مشتری، خدمات بانکی و اخذ اقامت و شهروندی هستند. اصناف تجار، پزشکان موفق، وارد کنندگان و صادر کنندگان جز این دسته هستند.

سرمایه گذاران

افرادی که با داشتن سرمایه به دنبال مزایای زندگی راحت، راه اندازی و خرید کسب و کاری سود ده در کشوری پیشرفته می باشند. حداقل توانایی سرمایه گذاری 500 هزار دلاری دارند.

Search
Close this search box.

معایب ثبت شرکت عمان و اقامت در این کشور

چالشهای قانونی، عدم دسترسی به نیروی کار خبره، مشکلات مربوط به حسابداری و مالیات و مسایل خصوصی زندگی از معایب ثبت شرکت در عمان و اقامت در این کشور می باشد. در این مقاله به این مشکلات و راهکار باتیس برای حل آن پرداخته ایم.

اشتراک گذاری:

معایب ثبت شرکت عمان و اقامت در این کشور، باتیس هلدینگ

موسسه باتیس هلدینگ چندی پیش چند تن از سرمایه‌‌گذاران و کارافرینانی که مراحل ثبت شرکت عمان و اقامت در این کشور را گذرانده بودند، دور هم جمع کرد تا مزایا و معایب اقامت عمان و زندگی در این کشور و همچنین معایب سرمایه‌گذاری در این کشور را از آن‌ها بپرسد. در مقاله «مزایای ثبت شرکت عمان و اقامت در این کشور» به مزایای این کشور اشاره شد و اکنون زمان بررسی معایب فرارسیده است. 

عمان، کشوری که به دلیل موقعیت استراتژیک و اقتصاد رو به رشد خود شناخته شده است، به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شده است. با این حال، مانند هر محیط تجاری دیگری، چالش‌های خاص خود را دارد. این مقاله به بررسی معایب مختلفی می‌پردازد که شرکت‌ها و افراد ممکن است هنگام ثبت کسب و کار یا اقامت در عمان با آن روبرو شوند.

چالش‌های قانونی

یکی از موانع اصلی برای کسب و کارها در عمان، مقابله با بوروکراسی پیچیده و فرآیندهای کند ثبت است. به ویژه برای شرکت‌های مشاوره تخصصی، الزامات ثبت کسب و کار می‌تواند طولانی و دشوار باشد. مقررات دولتی می‌تواند برای شرکت‌های خارجی چالش‌برانگیز باشد و اغلب موانع بوروکراتیکی را ایجاد می‌کند که می‌تواند عملیات را کند کند.الزامات سخت عمانی‌سازی چالش قابل توجه دیگری را ایجاد می‌کند. این فرآیند سهمیه‌هایی را برای اشتغال اتباع عمانی بر اساس بخشی تعیین می‌کند که بسیاری از شرکت‌ها، چه داخلی و چه بین‌المللی، برآورده کردن آن را دشوار می‌یابند. این سهمیه‌ها اغلب به طور ناهماهنگ اعمال می‌شوند که بر پیچیدگی انطباق می‌افزاید.علاوه بر این، علی‌رغم آزادسازی‌های اخیر، محدودیت‌هایی در مالکیت خارجی در برخی بخش‌ها همچنان وجود دارد. اگرچه عمان در سال 2020 مالکیت 100٪ خارجی را برای اکثر صنایع مجاز کرد، اما برخی محدودیت‌ها همچنان پابرجاست.

ملاحظات مالیاتی و مالی

چشم‌انداز مالیاتی عمان در حال تحول است و چالش‌های بالقوه‌ای را برای کسب و کارها ایجاد می‌کند. این کشور قصد دارد از اوایل سال 2021 مالیات بر ارزش افزوده 5٪ را معرفی کند که هزینه‌های عملیاتی شرکت‌ها را افزایش خواهد داد. علاوه بر این، 10٪ مالیات تکلیفی بر سود سهام، بهره و هزینه‌های خدمات فنی پرداخت شده به نهادهای غیر مقیم اعمال می‌شود.برای شرکت‌های فعال در بخش نفت، بار مالیاتی به ویژه بالاست و نرخ مالیات شرکتی 55٪ است. حتی کسب و کارهای کوچک نیز مشمول مالیات هستند و ملزم به ارائه اظهارنامه سالانه هستند که بر بار اداری می‌افزاید.

باتیس چگونه مشکلات شرکت‌داری و اقامت در عمان را حل می‌کند؟

باتیس با ارائه خدمات جامع و تخصصی، تمامی چالش‌های ثبت شرکت، مدیریت امور مالی، اخذ اقامت و انجام مذاکرات تجاری در عمان را برای شما حل می‌کند. تیم متخصص ما با تجربه و دانش کافی در زمینه قوانین محلی، شما را در تمامی مراحل راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار در عمان همراهی می‌کند. با باتیس، می‌توانید بدون دغدغه و استرس، از فرصت‌های بی‌نظیر تجاری و زندگی در عمان بهره‌مند شوید.

مسائل بازار کار

سیاست عمانی‌سازی، اگرچه با هدف تقویت اشتغال محلی است، چالش‌های قابل توجهی را برای کسب و کارها ایجاد می‌کند. شرکت‌ها ملزم هستند بین 15٪ تا 60٪ از نیروی کار خود را، بسته به بخش، از اتباع عمانی تشکیل دهند. یافتن کارمندان عمانی با صلاحیت مناسب می‌تواند دشوار باشد و منجر به کمبود احتمالی مهارت در برخی صنایع شود.این سیاست همچنین استخدام استعدادهای خارجی را دشوارتر می‌کند، زیرا دریافت مجوزهای وزارت کار برای ویزا و مجوز کارگران خارجی می‌تواند زمان‌بر باشد. علاوه بر این، وزارتخانه در اکثر بخش‌های تجاری به زنان مهاجر ویزای کار نمی‌دهد که باز هم استخر استعدادها را محدودتر می‌کند.

مشکلات مربوط به عمانی سازی برای شرکتهای خارجی در عمان کار می کنند.
توضیح شکل: 15 تا 60 درصد همه نیروی کار شرکتهای فعال در عمان باید از نیروهای عمانی شکل گرفته باشد. این مشکل بزرگی برای خیلی از شرکتها است.

محدودیت‌های بازار

جمعیت نسبتاً کم عمان با پنج میلیون نفر، بازار مصرف محدودی را برای کسب و کارها ارائه می‌دهد. این امر با رقابت شدید از کشورهای همسایه با اقتصادهای بزرگتر مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی تشدید می‌شود.علاوه بر این، عمان در مقایسه با سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، یارانه‌های صنعتی یکسانی را به شرکت‌ها ارائه نمی‌دهد که می‌تواند آن را برای برخی صنایع کمتر جذاب کند.

موانع عملیاتی

هر شرکت عمانی باید یک مسئول روابط عمومی عمانی منصوب کند، الزامی که می‌تواند وقت‌گیر و احتمالاً پرهزینه باشد. مرز بین دولت و بخش خصوصی به خوبی تعریف نشده است که باعث می‌شود برخی شرکت‌ها از رقابت ناعادلانه، به ویژه از سوی نهادهای وابسته به دولت، شکایت کنند.

درک بین‌المللی

قرار گرفتن عمان در فهرست حوزه‌های قضایی غیر همکار اتحادیه اروپا (EU) به دلیل عدم اجرای پروتکل‌های تبادل اطلاعات با مقامات مالیاتی جهانی ممکن است بر شهرت تجاری بین‌المللی آن تأثیر بگذارد.

چالش‌های اقامت

برای افرادی که اقامت در عمان را در نظر دارند، موانع متعددی وجود دارد. این کشور مقررات سختگیرانه‌ای برای ویزای کارگران خارجی دارد و گزینه‌های محدودی برای ویزای کار زنان مهاجر وجود دارد. سازگاری فرهنگی نیز می‌تواند چالشی برای ساکنان خارجی باشد، زیرا آنها با آداب و رسوم محلی آشنا می‌شوند.در نتیجه، در حالی که عمان فرصت‌های متعددی را برای کسب و کارها و افراد ارائه می‌دهد، آگاهی از این معایب بالقوه ضروری است. برنامه‌ریزی دقیق، تحقیق کامل و احتمالاً همکاری با کارشناسان محلی می‌تواند به کاهش این چالش‌ها و افزایش شانس موفقیت در بازار عمان کمک کند.

سایر مسایل مربوط به زندگی شخصی

محدودیت منزل مسکونی در عمان

هر چند که اخیراً تصویب شد که خارجی‌ها، حق مالکیت مسکن در عمان را دارند ولی هنوز محدودیت منزل مسکونی در این کشور باعث شده است که اجاره کردن منزل، تنها راه سکونت باشد. جالب این است که اجاره‌ها به صورت سالیانه پرداخت می‌شود و به همین خاطر شخص باید پس از اخذ اقامت عمان، هزینه نسبتاً زیادی را بابت اجاره منزل بپردازد.

گرمای شدید، امکان کار و فعالیت را از هر جنبنده‌ای می‌گیرد

گرمای شدیدی که در این کشور وجود دارد، امکان و اجازه کار در فصل تابستان را از کارکگران و حتی متخصصان می‌گیرد و به همین خاطر مجبور هستند که در خانه باشند. این امکان وجود دارد که پس از ثبت شرکت عمان و اقامت در این کشور، چند روزی از سال را مجبور باشید که تعطیل کنید.

حوادث رانندگی بالا

با وجود این‌که سطح امنیت در عمان بسیار عالی و رضایت‌بخش است ولی مشکلات مربوط به ترافیک و رانندگی در این کشور موج می‌زند و هر روز شاهد تصادف‌های متعددی در این کشور هستیم. رانندگی در این کشور، به هیچ عنوان اعتبار و امنیت ندارد.

پایبندی مردم عمان به آداب و رسوم پیشین

یکی از معایب اصلی ثبت شرکت عمان و اقامت در این کشور، پایبندی بیش از حد مردم این کشور به آداب و رسوم و سنت‌های قدیمی است. به عنوان مثال ابراز محبت و علاقه در بین عموم مردم غیرقانونی نیست ولی بسیاری از این حرکت روی در هم می‌کشند. هیچ کس حق دست دادن با یک زن عمانی را ندارد. به ویژه بانوان خارجی باید مراقب پوشش خود باشند و پاها و دست‌های خود را ترجیحاً بپوشانند.

ثبت شرکت عمان و اقامت در این کشور با باتیس هلدینگ

در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را در عمان راه اندازی کنید و پس از آن اقامت این کشور را بگیرید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌هایی که در سایت قرار گرفته است، با مشاوران و متخصصان باتیس تماس بگیرید تا این افراد ارزان‌ترین، ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن را به شما نشان دهند.

دریافت مشاوره تکمیلی

اشتراک گذاری:

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

معایب ثبت شرکت عمان و اقامت در این کشور
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ