Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

ویزای آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا

موارد بحث شده

ویزای آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا

الزامات و رویه های درخواست ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا به علت پیچیدگی کمی که دارد نیاز به آگاهی از یک سری از شرایط و قوانین دارد. نیاز یک فرد به ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا بستگی به ملیت آن فرد دارد. از این که قوانین و مقررات دریافت ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا اغلب تغییر می کنند، ما به شما رایج ترین انواع آن را ارائه می دهیم.

قوانین و شرایط اخذ ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا

ملیت هایی که به هیچ وجه نیازی به ویزا ندارند: شهروندان اتحادیه اروپا و ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوئیس.

ملیت هایی که نیازی به ویزا ندارند تا حداکثر سه ماه مجوز اقامت در آلمان را دارند.

شهروندان ایالات متحده آمریکا، آلبانی، آندورا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، استرالیا، باهاماس، باربادوس، بوسنی و هرزگوین، برزیل، برونئی دارالسلام، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، دومینیکا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس اسرائیل، ژاپن، جمهوری کره، ماکائو، مالزی، موریس، مقدونیه، مکزیک، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، نیوزیلند، نیکاراگوئه، پالائو، پاناما، پاراگوئه، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، ساموآ، سان مارینو، صربستان، سیشل، سنگاپور، سنت کیتس و نویس، تایوان، تیمور-لست، تونگا، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی، اروگوئه، ونابئو، واتیکان و ونزوئلا، که همچنین می توانند پس از ورود به آلمان بدون ویزا درخواست مجوز اقامت خود کنند .

ملیت هایی که برای هر نوع ورود به ویزای آلمان نیاز دارند: در این مورد شما حتی برای بازدید کوتاه نیاز به یک ویزا دارید. این برای اکثر کشورهای آفریقایی و بسیاری از کشورهای آسیایی صادق است. اطلاعات بیشتر در مورد ویزا برای آلمان را می توان در وب سایت وزارت امور خارجه آلمان یافت.

ویزا به طور کلی به یک هدف خاص از اقامت خود در آلمان مرتبط است (به عنوان مثال ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزای تجاری و غیره). نوع ویزا بستگی به دلایل داده شده برای ورود به کشور و همان نوع مجوز اقامت گوناگون است. تنها تفاوت این است که ویزا در خارج از آلمان صادر می شود.

پس از ورود به آلمان، ممکن است مجوز اقامت را به همان دلیلی که در ویزای شما آمده است، اخذ نماید. هدف اقامت شما در آلمان قابل تغییر نیست، به عنوان مثال شما نمی توانید با ویزای دانشجویی وارد شوید و سپس اجازه اقامت کار کنید. اگر میخواهید وضعیت اقامت خود را تغییر دهید، احتمالا لازم است که ابتدا کشور را ترک کنید تا بعدا درخواست ویزای دیگری را بدهید! به دقت به دلیلی که برای ویزا درخواست داده اید، دقت کنید، زیرا بعدا می تواند پیامدهای گران قیمت داشته باشد.

شهروندان استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند، جمهوری کره و ایالات متحده آمریکا می توانند پس از ورود به آلمان، ویزا یا اجازه اقامت خود را دریافت کنند. شهروندان کشورهای دیگر با برنامه ریزی برای اقامت طولانی تر باید قبل از ورود به کشور از طریق نزدیکترین سفارت برای گرفتن ویزای آلمان خود درخواست کنند.

مستندات و زمان انتظار مورد نیاز دریافت ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا

برای درخواست ویزای آلمان و اخذ اقامت اروپا، شما باید برخی از یا تمام اسناد زیر را تهیه کنید (برای سفارشی کردن سفارتخانه / کنسولگری محلی خود برای موارد خاص):

  • گذرنامه با حداقل مدت 3 ماه پس از پایان دوره ویزا درخواست شده، با دو صفحه خالی برای ویزا
  • فرم های درخواست
  • 2 عکس گذرنامه؛
  • اثبات ابزار کافی برای حمایت مالی در طول اقامت؛
  • اثبات بیمه درمانی؛
  • اثبات هدف از سفر و / یا رزرو هتل و / یا بلیط بازگشت؛
  • نامه کارفرما یا محل تحصیل اگر کارمند خود یک نامه از وکیل، حسابدار، مدیر بانک یا اتاق بازرگانی محلی داشته باشد؛

لطفا شرایط دقیق را در وب سایت سفارت محلی آلمان خود بررسی کنید. در اینجا شما می توانید یک لیست از سفارتخانه های آلمان را در خارج از کشور پیدا کنید.

باید برنامه ریزی های لازم را برای دریافت ویزا و خروج از آلمان در نظر داشته باشید. برای ویزای کوتاه مدت دو تا ده روز کاری خواهد بود، اما ویزای اقامت طولانی و یا ویزای کار ممکن است تا چند ماه طول بکشد. اگر برای ویزای خارج از کشور خود درخواست می کنید، درخواست شما به سفارت آلمان در آنجا ارجاع می شود و ممکن است طول بکشد.

منطقه شنگن

آلمان موافقتنامه شنگن را امضاء می کند که موجب گردش آزاد ساکنان کشورهای منطقه شنگن می شود. ویزای اعطا شده توسط یکی از این کشورها در کل شنگن معتبر است. مسافرت در منطقه شنگن قانونی است همانطور که در آلمان سفر می کند. اگر  با یک ویزای توریستی وارد آلمان شوید، در هر دوره 6 ماهه می توانید در آلمان و / یا هر کشور دیگری در منطقه شنگن به مدت 90 روز اقامت داشته باشید.

26 کشور عضو شنگن وجود دارد، آنها عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال ، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

برای آگاهی بیشتر از شرایط اخذ اقامت اروپا  با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید. 09129158913- 88783682(021)

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

ویزای آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ