Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

روش های اخذ اقامت لهستان

موارد بحث شده

لهستان به عنوان یک کشور اروپایی در قلب اروپا شرقی شناخته می شود. آمار به ما نشان می دهد که جمعیت این کشور در حال حاضر در حدود 38 میلیون نفر تخمین زده می شود. گروه قومی غالب (94٪) لهستانی است. زبان رسمی نیز زبان لهستانی است.
سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور در حدود 13540 دلار برآورد شده است.  ارز رسمی این کشور زلوتی (PLN) است. این کشور یک دولت عضو افتخاری از اتحادیه اروپا European Union و منطقه شنگن است، که مزایای بسیاری برای ساکنان آن فراهم می کند. این مقاله در رابطه شرایط اخذ اقامت و راه های اخذ شهروندی و اقامت لهستان می باشد. روش های گوناگونی برای مهاجرت به لهستان وجود دارد، از جمله راه های اقامت لهستان عبارتند از تولد نوزاد ، مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج ، مهاجرت به لهستان از طریق کار ، مهاجرت تحصیلی و ثبت شرکت و سرمایه گذاری می باشد.

اگر شما هم خواهان مهاجرت به لهستان هستید وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور در دفاتر تهران و شیراز میتوانند شما را یاری دهند. امید است که این مطلب بتواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهد.

قوانین انواع روش ها و راه های اقامت لهستان

در این قسمت به بررسی شرایط مهاجرت به لهستان می پردازیم:

قانون مهاجرت مستلزم آن است که اگر شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستند و شما قصد اقامت در جمهوری این کشور برای بیش از 90 روز متوالی  را دارید و یا اگر شما می خواهید به انجام فعالیت های کسب و کار و یا کار در این کشور بپردازید،  سپس شما باید برای اجازه اقامت اقدام کنید. این قانون در حال حاضر سه زمینه اصلی برای انجام این کار را فراهم می کند: شروع یک کسب و کار در لهستان، گرفتن آموزش و پرورش و یا گرفتن یک کار همه نیاز به ویزای مخصوص به خود دارند.

 

انواع ویزا در لهستان

ویزای ترانزیت فرودگاهی (A) – تنها برای حمل و نقل فرودگاهی معتبر است، دارنده حق ترک منطقه ترانزیتی فرودگاه را ندارد.
ویزای اقامت کوتاه (C) – برای باقی می ماند بیش از 90 روز در هر دوره 180 روزه معتبر است. ضمیمه ها را می توان در لهستان از طریق اداره گذرنامه انجام داد.
ویزای کار برای حداکثر 1 سال معتبر است.
به غیر از ویزای های معمولی، ایالات شنگن صدور ویزا ملی برای اقامت بلند ویزای نوع(D)  و اجازه اقامت را صادر میکند،  دارندگان اجازه اقامت و ویزای بلند اقامت ملی (D) صادر شده توسط یکی از کشورهای شنگن مجاز به اقامت حداکثر به مدت سه ماه در هر سال در منطقه شنگن دارند.

اجازه و اخذ اقامت لهستان

اجازه اقامت لهستان به طور معمول به شهروندان اتحادیه اروپا که برنامه کار آنها در لهستان بیش از 12 ماه است تعلق می گیرد، شما بایستی مدرک بیمه بهداشتی و منابع کافی برای حمایت از خود در این کشور بدون توسل به بودجه عمومی ارائه دهید. اجازه ها و پروانه ها به طور معمول برای یک دوره اولیه از 5  سال صادر و برای شرایط بیشتر  5 سال تجدید پذیر است. اجازه اقامت موقت  برای شهروندان اتحادیه اروپا که قصد کار و یا خود اشتغالی برای یک دوره 12 ماه در لهستان را دارند صادر می شود. اعضای خانواده نیز تحت این مجوز پوشش داده می شوند.
درخواست برای اجازه اقامت باید به مقامات محلی منطقه اداری که فرد در نظر دارد در آن  بماندن ارسال شود، اسناد سفر و یا دیگر اسناد تایید هویت و ملیت متقاضی، شواهدی که ثابت کند فرد یک پیشنهاد کار و یا قرارداد کار در لهستان دارد، و اسناد و مدارک تایید شده برای متقاضی اصلی، مانند گواهی ازدواج و تولد بایستی به آن پیوست شود.

مهاجرت کاری و اقامت لهستان

شهروندان ایرلند، سوئد و بریتانیا مجاز به کار در لهستان بدون نیاز به اخذ مجوز کار می باشند (ویزای اقامت به منظور اشتغال) برای آنها صادر می شود. با این حال، در پیوستن به اتحادیه اروپا لهستان شرایط انتقالی بر اشتغال در لهستان برای اتباع اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، اسپانیا، ایسلند، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، هلند، آلمان، نروژ، پرتغال و ایتالیا برای کار کردن هنوز هم نیاز به درخواست مجوز دارند. یکی از روش های مهاجرت به لهستان از طریق کار و اخذ ویزای کار می باشد. از جمله راه های این مورد مهاجرتی مهاجرت به لهستان از طریق تخصص می باشد.

وضعیت کار در لهستان

اتباع کشورهای دیگر برای اخذ ویزای اقامت به هدف اشتغال، از کنسول لهستانی در کشور خود، بایستی با ارائه گواهی وعده کار معتبر برای اخذ ویزا اقدام کنند. این گواهی باید اول توسط کارفرمای آینده از دفتر کار محلی به دست آید. ویزای اقامت به هدف اشتغال تنها برای حداکثر یک سال صادرمی شود، اما قابلیت تمدید دارد.

در صورت صدور مجوز کار، اولویت با شهروندان اتحادیه اروپا بیش از شهروندان دیگر کشورها داده می شود، در حالی که شغل خاصی در بخش دولتی برای اتباع لهستانی تنها مقدور می باشد.

یک تبعه خارجی از یک کشور غیر عضو در اتحادیه اروپا حق دارد برای انجام کار در جمهوری لهستان بر اساس مجوز کار قانونی خود در این کشور ساکن شود و به کار بپردازد بر اساس:

  • ویزا (استثنا در این اصل apply وجود دارد.)
  • ویزای شنگن و یا یکی دیگر از اسناد اقامت صادر شده توسط یک کشور دیگر عضو منطقه شنگن؛

مهاجرت تحصیلی به لهستان

اگر شما می خواهید برای تحصیل در این کشور اقدام کنید، نیاز است الزامات خاصی را فراهم کنید. اما دلسرد نشوید! این الزامات پیچیده تر از قوانین کشور خود شما نیست. فراموش نکنید که مشاوران ما آماده کمک به شما در هر زمان در رابطه با تحصیل در لهستان هستند.

اول از همه، شما نیاز به فارغ التحصیل از مدرسه خود دارید، که شما را قادر به ادامه تحصیل در سطح دانشگاهی می کند. در مرحله دوم، شما نیاز به مجوز اقامت قانونی خود در این کشور برای دوره تحصیلی خود دارید. ثالثا، شما باید پس از طی کردن موارد بالا یک گواهی از بهداشت و ایمنی خود را اراسال کنید. در نهایت، بسته به زبانی که شما مایل به تحصیل در آن هستید، شما نیاز به ارائه یک گواهینامه تایید شده از دانش خود در یک سطح و مهارت زبان هستید، این مدرک بایستی در رابطه با زبان انگلیسی یا لهستانی باشد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی لهستان

سفارت لهستان به دانش آموزان کمک می کند تا ویزای دانشجویی این کشور خود را دریافت کنند. روش اخذ ویزا ممکن است بسته به کشور شما متفاوت باشد. با این حال، برخی از موارد مورد نیاز برای همه کشورها عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا را پر کنید
  • پاسپورت معتبر
  • نامه رسمی پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه معتبر در این کشور
  • رزومه کوتاه
  • گواهی اخذ دیپلم
  • مدارک و شواهد که مهارت زبان شما را نشان دهد این مدرک بسته به زبانی است که قرار است شما با آن به تحصیل بپردازید.
  • تایید داشتن بودجه لازم برای مطالعه و زندگی در لهستان
  • بیمه سلامت
  • یک عکس

برای آگاهی بیشتر از شرایط اقامت لهستان با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید. 09129158913- 88783682(021)

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

روش های اخذ اقامت لهستان
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ