Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

اخذ اقامت لهستان و آداب و رسوم مردم کشور

موارد بحث شده

اخذ اقامت لهستان و آداب و رسوم مردم کشور

بهتر است برای اخذ اقامت لهستان توضیحات بیشتری راجب شرایط آداب رسوم و فرهنگ آن کشور بدانیم .کشور لهستان  یک کشور اروپایی درمرکز اروپا شرقی محسوب می شود.طبق آمار  جمعیت این کشور در حدود 38 میلیون نفر تخمین زده می شود که حدود (94٪) لهستانی هستند. زبان رسمی این کشور زبان لهستانی می باشد. ارز رسمی این کشور زلوتی (PLN) است. این کشور یک دولت عضو افتخاری از اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است، که مزایای بسیاری برای ساکنان آن فراهم می کند.

ورشو، پایتخت لهستان و همچنین بزرگ‌ترین شهر این کشور است. به‌طور کلی این شهر دارای آب و هوای سرد و معتدلی است که در صورت اخذ اقامت لهستان شرایط آب و هوایی خوبی برای شهروندان رقم می زند، اما بهترین زمان سفر به ورشو، فصل پاییز و بهار است.کشور لهستان، قدمتی چند هزار ساله و فرهنگی به خصوص دارد. جمعیت این کشور از لحاظ نژادی، همگن و یکدست است و اقلیت‌هایی همچون بلاروس‌ها، لیتوانی‌ها و اسلواکی‌ها نیز در نزدیک مرزهای آن زندگی می‌کنند و جمعیت محدود آلمانی‌ها هم در جنوب غربی شهر «اوپوله» (Opole) متمرکز هستند. البته به تازگی مهاجرت‌های بیشتری به سمت پایتخت، یعنی شهر ورشو و دیگر شهرها صورت می‌گیرد. لهستانی‌ها همیشه پذیرای هنرمندان در کشورشان بوده‌اند و فرهنگ‌های جدیدتر را به داخل کشور راه داده‌اند تا فرهنگ خودشان بیشتر از قبل، زنده و پویا شود.

غذا و نوشیدنی های لهستان

کمپوت، ریشه‌ای اسلاوی دارد و از نوشیدنی‌های بومی لهستان به شمار می‌رود که آن را به شکل گرم یا سرد سرو می‌کنند. از غذاهای معروف این کشور می‌توان به «بیگوس» (Bigos)، «پیروگی» (Pierogi)، کالباس، «کوپیتکا» (Kopytka) و «سوپ روسول» (Rosół) اشاره کرد. همچنین «ویگیلیا» (Wigilia)، نام غذای مخصوصی است که در شب کریسمس خورده می‌شود.

آداب و رسوم و برگزاری جشن ها

از آن جایی که بیشتر مردم از دین مسیحیت پیروی می‌کنند، جشن‌های مربوط به آن با شور و هیجان گسترده‌ای برگزار می‌شود. جشن سال نو، عید پاک، کریسمس و «غرق شدن مارزانا» از جمله فستیوال‌‌های معروف این کشور به شمار می‌روند. «غرق شدن مارزانا» (Drowning of Marzanna)، نمادی برای خداحافظی با زمستان و آغاز بهار است و غرق کردن آدمک مارزانا در رودخانه، نابودی بدی‌ها را نشان می‌دهد. کریسمس، مهم‌ترین جشن در لهستان به حساب می‌آید و مانند بسیاری از کشورهای دیگر برگزار می‌شود و بچه‌ها از «سنت نیکولاس» (Saint Nicholas) کادو دریافت می‌کنند. یکی از رسم‌های مخصوص کریسمس در این کشور، تکه کردن و سهیم شدن در ویفرهای نازک با یکدیگر است که نمادی از دوستی می‎باشد و مردم برای هم آرزوی سلامت و خوشبختی می‌کنند. «جشن عید مقدسان» نیز جشنی مذهبی است که در این روز، مردم به قبرستان می‌روند و به عزیزان از دست رفته‌شان سر می‌زنند.

برای آگاهی بیشتر از شرایط اخذ اقامت لهستان با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید. 09129158913- 88783682(021)

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

اخذ اقامت لهستان و آداب و رسوم مردم کشور
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ