Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

آشنایی با قوانین مالیاتی برای متقاضیان ثبت شرکت آلمان

موارد بحث شده

یکی از سوالاتی که اکثر افراد متقاضی ثبت شرکت آلمان مطرح می‌کنند، این است که قوانین مالیاتی در کشور مذکور به چه صورت است. در آلمان، قوانین مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم زیادی وجود دارد که افرادی که می‌خواهند وارد فرایند اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت شوند، باید با این قوانین آشنایی داشته باشند تا در صورت ورود به این کشور، سوپرایز نشوند.

قاعده شش ماه

اگر بیش از شش ماه متوالی در آلمان زندگی کنید، به خاطر درآمد و املاک خود مشمول پرداخت مالیات خواهید شد ولی افرادی که کمتر از شش ماه ساکن این کشور باشند، فقط به ازای درآمدی که دارند باید مالیات بپردازند.

 قابل توجه متقاضیان ثبت شرکت آلمان

افرادی که متقاضی ثبت شرکت آلمان هستند و می‌خواهند در این کشور فعالیت اقتصادی داشته باشند، باید بدانند که تمامی شرکت‌های آلمان باید مالیات بر درآمد بپردازند و نرخ این مالیات برای این شرکت‌ها 25 درصد است. به طور متوسط 18 درصد از مالیات‌ها به عنوان مالیات تجارت شهرداری اخذ می‌شود.

تقسیم بندی مالیات

همچنین افرادی که می‌خواهند مراحل اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت را طی کنند، باید بدانند که موظف به پرداخت مالیات برای تمدید اقامت خود خواهند بود. اگر شرکت با مسئولیت محدود داشته باشید، 19 الی 7 درصد از این مبلغ صرف مالیات بر ارزش افزوده (VAT) خواهد شد. در صورتی که شرکت به یکی از کلیساهای آلمان وابسته باشد، 8 الی 9 درصد صرف مالیات کلیسا و 5.5 درصد صرف اضافه مالیات همبستگی می‌شود.

اظهارنامه مالیاتی یا اصطلاحا ذخیره مالیات بر درآمد باید تا 31 ماه مه همان سال تکمیل و ثبت شود. متقاضیان ثبت شرکت آلمان باید در نظر داشته باشند که تأخیر در پرداخت مالیات در این کشور می‌تواند جریمه‌هایی را در پی داشته باشد.

مالیات بر ارزش افزوده

افرادی که در پی اخذ اقامت آلمان هستند باید بدانند که در این کشور نرخ مالیات بر ارزش افزوده 19 درصد است. این مالیات برای مواد خوراکی، حمل و نقل عمومی، کتاب‌ها و مجله‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی و سایر کالاهای مصرفی به میزان 7 درصد در نظر گرفته می‌شود و به نوعی برای کالاها و خدمات اساسی، در مالیات تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

افرادی که اقامت آلمان را دریافت می‌کنند و این کار را از طریق ثبت شرکت آلمان انجام می‌دهند، باید اطلاع داشته باشند و 9 بار در سال موظف به پرداخت مالیات هستند.

در نتیجه…

با توجه به موارد مذکور، افرادی که متقاضی اقامت از ثبت شرکت آلمان هستند، باید بدانند:

  • نرخ مالیات در آلمان 25 درصد است
  • افراد موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 19 درصد هستند
  • نرخ مالیات برای تمامی انواع شرکت‌ها برابر است
  • در آلمان، سالیانه، 9 بار مالیات پرداخت می‌گردد

برای آگاهی بیشتر از شرایط ثبت شرکت آلمان  با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید.09129158913- 88783682(021)

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

آشنایی با قوانین مالیاتی برای متقاضیان ثبت شرکت آلمان
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ