Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

نحوه دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا

موارد بحث شده

نحوه دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا

در این متن چگونگی دریافت شماره NIE در اسپانیا و مراحل اخذ اقامت اروپا بطور خلاصه مطرح میشود. NIE مخفف “Número de identidad de extranjero” است که به عنوان “شماره شناسایی برای خارجی ها” ترجمه می شود.

هدف از دریافت شماره NIE در اسپانیا

هدف اصلی از دریافت شماره NIE برای اسپانیا کنترل مالی است. بدون شماره NIE اسپانیا، مقامات مالیاتی اسپانیا قادر به ارزیابی و یا پردازش پرداخت های مالیاتی سالانه مانند مالیات بر درآمد (IRPF) و مالیات ثروت سالانه (Patrimonio) نیستند، که هر دو توسط صاحبان ملک های غیر مجاز پرداخت می شود. عدم پرداخت این مالیات می تواند جریمه سنگینی در پی داشته باشد.

دریافت شماره NIE در اسپانیا و اخذ اقامت اروپا

برای کسانی که به خرید یک ملک در اسپانیا یا تبدیل شدن به یک ساکن اسپانیایی فکر می کنند، ابتدا باید اسنادی که برای دریافت شماره NIE لازم است را آماده نمایند. یکی از دلایل اینکه چرا باید شماره NIE را دریافت و نگهداری نمایید این است که اولا اگر شما ملکی را در اسپانیا خریداری کنید اما در کشور خود اقامت داشته باشید، بدون دریافت شمارهNIE این امر میسر نیست. کسانی که در اسپانیا اقامت دارند نیز ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد و ثروت هستند و همچنین هنگام درخواست مجوز کسب و کار، خرید یک وسیله نقلیه، بیمه اموال یا ثبت نام در برنامه بهداشت ملی داستن  دریافت شماره NIE امری ضروری و لازم است. اگر چه چند روش برای دریافت شماره NIE  و اخذ اقامت اروپا وجود دارد، از جمله از طریق یک کنسولگری اسپانیایی در هر کشوری و یا درخواست از طریق یک شخص ثالث، اما این مقاله در مورد درخواست خود شخص برای NIE در اسپانیا است. با این حال اگر شما فرد تازه وارد به اسپانیا هستید، قویا پیشنهاد میکنیم از روش شخص ثالث برای دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا بهره بگیرید.

الزامات مستندات دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا

به نفع شما است که حداقل شش هفته قبل از امضای خرید ملک مراحل تقاضا برای دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا را انجام دهید. زیرا اگر در حین خرید ملک این شماره را نداشته باشید ممکن است مجبور به پرداخت جریمه های بیشتری شوید. آماده سازی اسناد باید بطرز صحیح انجام شود.

مدارک دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا

شما یک گذرنامه با فتوکپی، دو عکس گذرنامه و دو نسخه تکمیل فرم درخواست رسمی NIE خواهید داشت که می توانید آن را آنلاین دریافت کنید. همچنین ممکن است لازم شود که جزئیات آدرس خود را در اسپانیا داشته باشید؛ اگر چه به سادگی می توانید از آدرس فردی که ساکن کشور اسپانیاست استفاده کنید.

روش دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا

پس از ارسال درخواست دریافت شماره NIE خود، یک نامه رسمی دریافت خواهید کرد که در آن مراحل را به شما یادآوری میکند در غیر اینصورت، شما می توانید شماره NIE خود را از دفتری که در آن درخواست خود را ثبت کرده اید پیگیری کنید.

شما مجبور نیستید بصورت شخصی برای دریافت شماره NIE خود اقدام کنید – هر کسی می تواند برای شما اقدام کند در صورتی که وکالت رسمی از طرف شما را ارائه دهد.

زمان لازم برای دریافت شماره NIE بسیار متفاوت و بستکی به منطقه شما است. در حالی که در اکثر مناطق حدود 15 روز یا بیشتر میباشد و در بعضی از مناطق مانند Oviedo در آستوریاس (شمال اسپانیا) بطور معمول 15 روز است.

به طور کلی، سریعترین راه برای دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا از اداره مالیات محلی از یکی از ایستگاه های تعیین شده پلیس است. این روال از طریق اداره مالیات چند روز ممکن است طول بکشد، در مقایسه با روال چند هفته ای طرق دیگر. درخواست از طریق اداره مالیات، بدین معنی است که اداره مالیات اسپانیا از وضعیت شما به عنوان مالک در اسپانیا آگاه است. این به این معنی است که اداره مالیات برای مالیات مربوط به مالکیت اموال در اسپانیا، مانند مالیات بر درآمد و مالیات بر درآمد (IRPF) که تمام مالکان مالکیت در اسپانیا پرداخت می کنند، آگاه است.

برای آگاهی بیشتر از شرایط اخذ اقامت اروپا  با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید. 09129158913- 88783682(021)

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

نحوه دریافت شماره NIE و اخذ اقامت اروپا
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ