Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

فرصت های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

موارد بحث شده

فرصت های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات پرتغال را کشف کنید — منطقه‌ای شناخته شده برای زیبایی‌های طبیعی، غنای فرهنگی، و معماری غنی.

پرتغال یکی از کشورهایی است که برای اخذ اقامت اروپا می توان مد نظر داشت و همچنین سرمایه گذاری در پرتغال یکی از راه های اخذ اقامت اروپاست. کشور پرتغال در جنوب غربی اروپا واقع شده است و از کشاورزی، ماهیگیری، معدنکاری و فناوری اطلاعات، استانداردهای زندگی و فرهنگ صلح آمیز،  برخوردار است. با توجه به زمین و منطقه زیبا، معماری معروف، هنر و موسیقی، شیوه زندگی جالب، پرتغال مقصد جذابی برای میلیون ها گردشگر در هر سال است.

علاوه بر این، با توجه به رشد اقتصادی آن که توسط بخش های پر رونق چندگانه پشتیبانی می شود، پرتغال کشور بسیار جذابی برای اتباع خارجی است که مایل به نقل مکان به یک کشور جذاب و هیجان انگیز اروپایی هستند.

برنامه ویزای طلایی و سرمایه گذاری در پرتغال

در سال 2012، دولت پرتغال برنامه مهاجرتی خود را با سرمایه گذاری طلایی Golden Visa انجام داد. تحت این برنامه، شهروندان کشورهایی که خارج از منطقه اقتصادی اروپا هستند، می توانند ملک حقیقی واقع در پرتغال را که ارزش آن حداقل 500،000 یورو باشد خریداری کنند و به تبع آن برای اقامت موقت و در نهایت شهروندی درخواست دهند.

اکثر سرمایه گذاری ها واجد شرایط دریافت ویزای طلایی هستند. در پرتغال، چندین پروژه مسکونی وجود دارد که ویلا ها را اختصاصا برای افراد خارجی ساخته اند. بسیاری از این ویلا ها در نزدیکی منطقه معروف اسپا و محل گلف و یا خط ساحلی واقع شده اند و منحصرا برای اتباع خارجی که مایل به سرمایه گذاری در پرتغال و کسب درآمد هستند، ساخته شده است.

برای اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در پرتغال و واجدین شرایط دریافت ویزای طلایی، سرمایه گذار خارجی باید اموال فوق الذکر را با ارزش 500000 یورو یا بیشتر خریداری کند. در عوض، سرمایه گذار باید حداقل یک میلیون یورو را به عنوان سرمایه گذاری در یک شرکت بازرگانی پرتغالی اختصاص دهد و این سرمایه گذار باید حداقل برای ده شهروند پرتغالی شغل ایجاد کند.

درخواست برای برنامه ویزای طلایی و اخذ اقامت اروپا باید حاوی مدارک سرمایه گذار خارجی، یک نسخه از گذرنامه ملی، دو عکس گذرنامه، شماره مالی پرتغال باشد. مدارک برای این است که اثبات کند سرمایه گذار از نظر جنایی یا کیفری در هر کشوری که میخواهد اقامت داشته باشد از جمله پرتغال،مبرا می باشد. سرمایه گذاران باید بدانند طبق یک اعلامیه از سازمان امور مالیاتی پرتغال، این سازمان هیچ بدهی ای را نمی بخشد، همچنین اعلامیه ای از سازمان تامین اجتماعی پرتغال تایید می کند که سرمایه گذار هیچ گونه بدهی ای به مقامات تامین اجتماعی کشور ندارد، اعلامیه ای از سرمایه گذار مبنی بر اینکه سرمایه گذار با قوانین برنامه ویزای طلایی موافق است و اثبات این که سرمایه گذار بیمه بهداشتی معتبر پرتغال را به دست آورد.

سرمایه گذار خارجی مجاز است همسر و فرزندان خود را به پرتغال منتقل کند و از این طریق برای اعضای خانواده خود اقدام به اخذ اقامت اروپا و پرتغال بکند. ویزای طلایی در ابتدا برای یک سال معتبر است و ممکن است دو بار برای دو سال تمدید شود تا زمانی که سرمایه گذار ثابت کند که برای حداقل 7 روز در طول سال اول اقامت و حداقل 14 روز در طول دومین سال اقامت در پرتغال ساکن شده و اینکه صندوق های سرمایه گذاری در جای خود قرار می گیرند و ده شغل جدید را برای کارگران پرتغالی ایجاد می کنند (یا ایجاد کرده اند).

مزایای ویزای طلایی و سرمایه گذاری در پرتغال

در سالگرد افتتاح برنامه ویزای طلایی، پرتغال 318 ویزا را صادر کرد که اکثر آنها به اتباع چینی اعطا شده و باقیمانده به اتباع روسی، شهروندان آنگولا و اتباع برزیل صادر شده است. دارندگان ویزای طلایی مجاز به زندگی، کار و سفر به پرتغال بدون نیاز به استخدام اضافی و یا اسناد سفر هستند.

از آنجایی که پرتغال بخشی از منطقه اروپائی شینگن است که از 26 کشور اروپایی تشکیل شده است، صاحبان ویزای طلایی مجاز به سفر در هر نقطه در منطقه شینگن تا حداکثر 90 روز در هر سفر هستند. این مناطق عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختناشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا. ، سوئد و سوئیس.

اخذ اقامت اروپا و شهروندی پرتغالی از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

پس از پنج سال از برگزاری برنامه ویزای طلایی، سرمایه گذار خارجی و خانواده او می توانند برای اخذ اقامات اروپا و اقامت دائم پرتغال درخواست دهند. این درخواست باید حاوی مدارکی باشد مبنی بر اینکه سرمایه گذار خارجی دارای یک سند کیفری خالص، استقلال مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده، اثبات محل سکونت و اقامت در پرتغال و دانش پایه زبان پرتغالی است.

هنگامی که سرمایه گذار در مدت شش سال ساکن بوده است (با توجه به پنج سال که سرمایه گذار دارنده ویزای طلایی بود)، سرمایه گذار می تواند برای شهروندی پرتغالی از طریق یک پروسه قانونی به نام قبول تابعیت اقدام کند. درخواست تحصیلات تکمیلی همچنین شامل اثبات یک سابقه کیفری تمیز است، اما نیاز به گذراندن یک آزمون زبان پرتغالی دارد برای اطمینان از اینکه مهاجر و خانواده او می توانند به زبان ملی صحبت کنند. پس از تصویب، سرمایه گذار می تواند برای دریافت پاسپورت پرتغالی اقدام کند و زندگی، کار، تحصیل، و سفر در پرتغال را بدون محدودیت و یا شرایط خاص داشته باشد.

مهمتر از همه، پرتغال، شهروندی دوگانه را به رسمیت می شناسد و لزومی ندارد که شهروندان جدید ملیت قبلی خود را انکار کنند.

برای آگاهی بیشتر از شرایط  اخذ اقامت اروپا   با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید. 09129158913- 88783682(021)

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

فرصت های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در پرتغال
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ