Search
Close this search box.
ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا

موارد بحث شده

استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا

نحوه استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا جزو موضوعاتی است که آگاهی از آن برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، مفید است. قانون اجازه اقامت و اجازه کار در آلمان بسیار محدود است. اصل اساسی این است که جلوگیری از ورود خارجی ها به آلمان به منظور جستجوی کار در اینجا با توجه به نرخ بیکاری بالا در آلمان است.

استثنائاتی هم در خصوص استخدام افراد خارجی در آلمان و شرایط اخذ اقامت اروپا از این طریق موجود است اما در اینجا بطور کلی صحبت می شود. کارکنان آلمانی یا سایر شهروندان ممتاز از اتحادیه اروپا یا خارجی که قبلا اجازه اقامت و کار دارند، نمی توانند برای مشاغل زیادی درخواست دهند. اما در حالت کلی به نفع جمهوری فدرال آلمان است که اجازه ورود و استخدام افراد خارجی در آلمان را به متقاضیان بدهد.

این شرایط بسیار پیچیده برای استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا دشوار است. از طرفی به متقاضی توصیه می شود اطلاعات دقیق مربوط به شغل خود، شرکت کارفرما، اهداف کسب و کار را ارائه دهد که می توان با این موارد متقاضی خاص و شرایط ویژه متقاضی که نشان می دهد او طبق مقررات کار درخواست داده است، بررسی کرد. به صورت غیر رسمی، اما به وضوح، اولویت برای شاخه های خاصی است که به عنوان مطلوب برای اقتصاد در آلمان مانند تکنولوژی بالا، صنعت، انرژی، کسب و کار خلاقانه وجود دارد. یکی دیگر از مزیت های ناشی از وضعیت زمانی است که شرکتی که متقاضی می خواهد در آن کار کند یک سرمایه گذاری خارجی باشد، زیرا این سرمایه گذاری ها به طور کلی خوشایند است و به راحتی قابل توضیح است که آنها می خواهند حداقل تا حدی و حداقل به طور موقت کارکنان خود را راضی نگه دارند.

در یک دستورالعمل ویژه که شرایط نامناسب برای اجازه کار و استخدام افراد خارجی در آلمان را دارد، لیستی نیز وجود دارد که مشاغلی خاص دارند که در آن مجوز کار به طور معمول اعطا شده و در نتیجه مجوز اقامت باید صادر شود. این لیست شامل شغل هایی مانند Au-Pair-Girl / Boy، کمک به خانه، پرستاران، هنرمندان کارگری برای فیلم خارجی و یا تولید تلویزیون است.

امکان دیگری که وجود دارد این است که از انجام پروانه مجوز کار اجتناب شود، پس فقط مجوز اقامت باید کسب شود. این دستورالعمل در مورد مجوزهای کار، روابط کاری خاصی را که نیازی به چنین مجوزی ندارند فهرست می کند، مثلا اگر پروانه متقاضی صادر شده باشد، او بخشی از هیئت مدیره است یا سایر قدرت های برجسته دیگر. بالاتر از آن، سایر کارهای کوتاه مدت (کمتر از 3 ماه اشتغال در آلمان) در این دستورالعمل مربوط به مشاغل بسیار خاص (مانند نصب وسایل فنی وارد شده به آلمان توسط شرکت خارجی، ورود ورزشکاران خارجی، هنرمندان و غیره) در این فهرست قرار دارد.

روش استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا

تمام فرم های درخواست و محوطه مانند قرارداد کار، مدارک و غیره باید در کنسولگری آلمان ارسال شود. این کنسولگری آنها را بررسی می کند و آنها را به آژانس محلی در شهر آلمان که مسئولیت مجوز اقامت در منطقه ای است که متقاضی می خواهد کار کند، منتقل می کند. این آژانس محلی یک بررسی طولانی از مقالات را انجام می دهد. آنها وضعیت اقتصادی شرکت که متقاضی می خواهد کار کند، به ویژه بدهی های مالیاتی، ثبت نام ها و غیره بررسی خواهند کرد. علاوه بر این سوابق متقاضی مورد بررسی قرار می گیرند (اقامت دائم در آلمان، اخراج، پرونده های کیفری، عدم ورود به آلمان در ثبت شونده و غیره). و بالاخره آنها درخواست را برای آژانس کاری برای دریافت رضایت خود نیز ارسال می کنند.

آماده سازی فرم های درخواست، محوطه ها و نامه های همراه باید با دقت انجام شود، زیرا تاثیر گسترده ای در روند بعدی دارد. هنگامی که یک تصور غلط ایجاد شده است، قانع کردن مقامات از اعتبار و احترام متقاضی، بسیار دشوار است.

با وجود آمادگی کامل، متقاضی باید در حدود 3-6 ماه وقت داشته باشد، اقدام کند که این وابسته به آژانس محلی است – برلین به کندی روند شناخته شده است، برخی از مناطق دیگر کمی سریع تر –  این عاقلانه است که در هنگام کار بر روی پرونده با ادارات ارتباط برقرار کنید، زیرا سوء تفاهم ها یا مشکلات می توانند بلافاصله حل شوند، مستندات می تواند تکمیل شود، در صورتی که از دست رفته باشد یا نیاز به یک پشتیبان داشته باشد. با توجه به تجربه ما با مقامات، ما می توانیم بلافاصله معلوم کنیم که چه کسی در مورد پرونده کار می کند، تا چه حد روند روبراه شده است.

 

این روش با تصویب تصمیم برای صدور ویزای ورود به منظور کسب اجازه اقامت و استخدام افراد خارجی در آلمان پس از ورود به آلمان و اخذ اقامت اروپا یا با انحلال درخواست پایان می یابد. در مورد دوم، ممکن است ظرف 2 هفته پس از دریافت تصمیم منفی، به یک روش “ارتقاء” به اصطلاح وارد شود. این روش تجدیدنظرخواهی به عنوان روش برای بازبینی پرونده یک بار دیگر عمل می کند و همچنین در صورت لزوم متقاضی می تواند اسناد بیشتری را ارائه دهد. این روش دوباره می تواند از 2 هفته تا 6 ماه طول بکشد. با این وجود اگر کنسولگری به تصمیم منفی برسد، متقاضی حق درخواست تجدیدنظر در تصمیم دادگاه اداری برلین را ظرف مدت یک ماه پس از دریافت تصمیم رسمی می گیرد.

برای آگاهی بیشتر از شرایط  اخذ اقامت اروپا با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید. 09129158913- 88783682(021)

 

برچسب ها:

Search

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

استخدام افراد خارجی در آلمان و اخذ اقامت اروپا
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ