ثبت شرکت در دبی تنها با 1200 دلار توسط باتیس، برای شرکتهای عضو اتاق بازرگانی و یا خانه اصناف ایران.

فرصت های اخذ اقامت اروپا و سرمایه گذاری در لیتوانی

موارد بحث شده

فرصت های اخذ اقامت اروپا و سرمایه گذاری در لیتوانی

یکی از کشورهایی که می توانید برای اخذ اقامت اروپا اقدام کنید، کشور لیتوانی می باشد. کشور لیتوانی واقع در امتداد ساحل دریای بالتیک و مرزهای بلاروس، لهستان و لتونی، در شمال اروپا و بزرگترین کشورهای بالتیک است. لیتوانی از آب و هوای ملایم برخوردار است، جشنواره های فرهنگی متعددی که در طول سال برگزار می شود، موزه ها، سالن های کنسرت، گالری های هنری، غذاهای افسانه و بسیاری دیگر از جاذبه های منحصر به فرد است که کشور را به مقصد گردشگری برای میلیون ها نفر از بازدیدکنندگان هر ساله تبدیل می کند.

سرمایه گذاری در لیتوانی یکی از راه های اخذ اقامت اروپا می باشد. علاوه بر گردشگران، سرمایه گذاران خارجی نیز به سمت این کشور اروپایی جذب شده اند. اقتصاد لیتوانی تحت تاثیر صنعت بیوتکنولوژی قرار دارد. از آنجایی که این بخش همچنان رشد می کند، سرمایه گذاران بین المللی به دنبال سرمایه گذاری در لیتوانی به عنوان یک گزینه مناسب برای افزایش بازده در اوراق بهادار خود هستند.

سرمایه گذاری در لیتوانی و ویزای تجاری

اتباع خارجی که میخواهند اقامت دائم در لیتوانی دریافت کنند، ابتدا باید اجازه اقامت موقت دریافت کنند. سرمایه گذاران ممکن است برای صدور مجوز موقت در دسته مهاجرت “بیگانگان که قصد دخالت در فعالیت های قانونی را دارند” واجد شرایط باشند.سرمایه گذاری در لیتوانی دارای یک سری فعالت های قانونی است که این فعالیت های قانونی شامل ثبت یک شرکت تجاری در لیتوانی به عنوان صاحب یا مالک مشترک، کار در یک شرکت ثبت شده در لیتوانی (فقط اگر شهروند لیتوانی رئیس یا نماینده مجاز شرکت باشد) یا سایر فعالیت های قانونی (به غیر از اشتغال و تحصیل) که برای آن هیچ مجوز خاصی لازم نیست، می باشد.

درخواست برای اقامت موقت باید حاوی مدارکی باشد که سرمایه گذار دارای بیمه درمانی و پشتیبانی مناسب در طول اقامت در لیتوانی باشد و مدرکی مبنی بر اینکه کارگزار مالک باشد یا قراردادی در خصوص اجاره یک مکان برای طول مدت پیش بینی شده برای پروژه داشته باشد. پس از تصویب، سرمایه گذار مجوز اقامت موقت دریافت می کند که برای یک سال معتبر و به تمدید مجدد خواهد رسید.

برای اخذ اقامت اروپا و پس از آنکه سرمایه گذار خارجی اقامت موقت پنج ساله لیتوانی را گذراند ، واجد شرایط درخواست مجوز اقامت دائم است. برای واجد شرایط بودن، فرد درخواست دهنده باید آزمونی بدهد که شامل زبان رسمی لیتوانی و اصول قانون اساسی لیتوانی است. اگر تأیید شود، اجازه اقامت دائم به مدت پنج سال به او اعطا می شود واین اقامت ممکن است تمدید شود.

مزایای اقامت لیتوانی و اخذ اقامت اروپا

با توجه به عضویت در اتحادیه اروپا و حوزه شینگن، وضعیت اقامت به عنوان یک لیتوانیایی، مزایای متعددی برای سفر را ارائه می دهد. برای مثال، ساکنین لیتوانی ممکن است آزادانه از طریق کشورهای عضو شینگن مانند اتریش، بلژیک، استونی، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا و بیست کشور دیگر بدون نیاز به ویزا و بدون محدودیت زمانی در طول اقامت سفر کنند. علاوه بر این، برای ساکنان لیتوانی دریافت ویزای کانادا، استرالیا و بریتانیا آسان تر است.

ساکنین لیتوانی همچنین از حق دسترسی نامحدود به کار در کشور بهره مند می شوند و به عنوان شهروندان لیتوانی واجد شرایط دریافت مزایای مشابه برنامه های اجتماعی هستند، به استثنای اینکه ساکنان در انتخابات ملی حق رای ندارند.

شهروندی لیتوانی

برای تبدیل شدن به یک شهروند لیتوانی، مهاجرخارجی باید یک پروسه قانونی به نام قبول تابعیت را طی کند. در طول این پروسه، اداره مهاجرت لیتوانی، سوابق فرد خارجی را بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود که سابقه کیفری وجود ندارد، این فرد حقوق قانونی مهاجرت را نقض نمی کند و دارای آگاهی کافی از زبان لیتوانی در دو حالت خواندن و نوشتن است. پس از تصویب درخواست پذیرش تحصیلی، فرد مهاجر به یک شهروند لیتوانی تبدیل می شود و می تواند برای گذرنامه کشور درخواست بدهد.

در حالی که قانون ملی لیتوانی تابعیت دوگانه را نمی پذیرد، استثنایی در این خصوص وجود دارد. بنابراین اتباع خارجی باید برای عواقب احتمالی قانون قبول تابعیت در این کشور با خبر باشند.

از آنجا که گزینه های بسیاری برای سرمایه گذاران خارجی که مایل به گرفتن شهروندی دوم و اخذ اقامت اروپا هستند، وجود دارد، بسیار قابل توصیه است که احزاب علاقه مند با یک وکیل مهاجرت شناخته شده صحبت کنند که می توانند به توضیح مزایا و معایب مختلف برنامه های سرمایه گذاری کمک کنند.

برای آگاهی بیشتر از شرایط  اخذ اقامت اروپا   با کارشناسان تخصصی ما تماس داشته باشید. 09129158913- 88783682(021)

 

 

برچسب ها:

فرم درخواست اطلاعات تکمیلی

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این پروژه را در ایمیل خود دریافت می کنید.

فرصت های اخذ اقامت اروپا و سرمایه گذاری در لیتوانی
هدف شما برای دریافت این اطلاعات چیست؟

راهنمای برنامه های حمایتی برای کارآفرینان و استارت آپ ها

در این کتابچه با مجموعه خدمات باتیس در زمینه های گسترش کسب و کار بین المللی شما، کسب درآمد دلاری و همین طور نحوه راهنمایی شما برای دریافت سرمایه گذار خارجی آشتا خواهید شد. 

ویزای استارت آپ
ویزای استارت آپ
× مشاوره با واتس اپ
Verified by MonsterInsights